har jag den mest väluppfostrade katten?

emma74

Trådstartare
har gått och gruffat lite över den rackarns fräcka musen som härjat runt i köksskåpen ett par veckor nu och som katten inte har haft en chans att ta eftersom den (musen alltså) knappt visat sig ute i köket... men så idag så öppnade jag skåpluckan in till utrymmet där vi har alla påsar inknölade utan att egentligen hoppas på något resultat... men någon minut senare hör jag prasselkabrak och där sitter katten med musen i munnen och här kommer det fantastiska: vad gör katten? släpper musen och leker med den? springer iväg och lägger den under/i någon olämplig möbel? nejdå, han tittar lugnt på mig och tittar sen på ytterdörren och går sen lugnt ut med musen i ett fast grepp i munnen när jag öppnar dörren... helt fantastisk katt - han inte bara fångar mössen han bär ut dom sen oxå :bow:
(ja om han inte fångar dom på natten när vi sover då hittar man dom mer eller mindre hela :angel: i hans fotölj på morgonen)

Senast ändrad:
Sv: har jag den mest väluppfostrade katten?

Jag har haft många katter genom åren men aldrig någon som fångat en mus och sedan haft vänligheten att bära ut den för att äta.
Däremot har jag haft katter som har suttit och stirrat på små möss och varit rädda för dem.

Ingen av våra katter har nånsin vart snäll nog att ta med sej mössen ut. Snarare tvärtom, har dom fångat en mus eller liten fågel utomhus så brukar dom vara snabba med att ta hem dom och visa matte hur duktiga dom har vart :crazy:

Så gjorde min katt också häromdagen! Fast här hemma satt musen i soppåsen.:crazy: Katten lekte lite med den men sprang snällt ut och avlivade musen när jag öppnade dörren.:) Gissa om hon fick beröm min lilla katta. :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka