Har inte läst tråden...

Texaz

Trådstartare
Hittar lite då och då den meningen, men VARFÖR läser man inte tråden innan man svarar???

Ofta kommer tips/råd som inte alls är relevanta längre:banghead:
Är man så mån om att få ge uttryck för just SIN åsikt att man ignorerar alla andras?:confused:

Sv: Har inte läst tråden...

Hittar lite då och då den meningen, men VARFÖR läser man inte tråden innan man svarar???

Är man så mån om att få ge uttryck för just SIN åsikt att man ignorerar alla andras?:confused:

Nix har inte alls med det att göra.

Jag läser ibland startinlägget, får en tanke o skriver i tråden. Allt för att INTE ta in vad alla andra har sagt utan enbart berätta om min tanke.

Sedan är vissa trådar så satans långa så jag ids inte läsa allt dravel o skitsnack som lätt blir.

Slö? Kanske det. Sparar min energi? Japp.

Slö? Kanske det. Sparar min energi? Japp.

Ignorant skulle jag vilja säga, mån om att få säga sitt och struntar i om andra sagt samma sak sjuhundra gånger om, eller om frågan vän 180'.

Jag kan ibland hoppa att läsa en hel tråd, men jag läser iallafall de sista sidorna för att få en uppfattning om läget innan jag svarar. Så jävla viktigt är det inte att få sitt sagt att man med vilja väljer att vara 'opåverkad av vad andra sagt' - bull säger jag. Egon i mellannamn.

Jag läser ibland startinlägget, får en tanke o skriver i tråden. Allt för att INTE ta in vad alla andra har sagt utan enbart berätta om min tanke.
Du kan inte behålla tanken, skumma igenom tråden och sedan posta? Typ skriva ner din tanke och klicka vidare i tråden i en annan flik eller något.

Och varför är det så viktigt att inte påverkas av andras svar? Det är ju ett diskussionsforum. Gör du likadant i gruppdiskussioner IRL? Stänger öronen när andra pratar för att när det är din tur svara på ett sätt som gör det uppenbart att du inte har lyssnat på annat än diskussionsfrågan, som om det inte var någon annan där än du. :banghead:

Ja jag tycker att förfarandet är irriterande. I nio fall av tio är inlägg som börjar så helt efter och irrelevanta.

Det roliga är när tråden gäller en sakfråga, svaret kanske är Karlsson på taket och det gavs i svar nr 3, så småningom kommer svar nr 49: Det är Karlsson på taket :)

Och ännu roligare är när 18 svarande rett ut att det är Karlsson på taket, 12 har förklarat varför det inte är Spindelmannen och så kommer nr 31: Jag tror att det är Spindelmannen :)

:banghead:

Eller när det är i stil med "hur ska jag baka min kladdkaka utan vetemjöl" och på sidan tre uppdaterar TS att kakan blev jätteäcklig med mandelmjöl, på sidan fyra kommer någon och bara "ta mandelmjöl det blir skitgott". :angel:

Det roliga är när tråden gäller en sakfråga, svaret kanske är Karlsson på taket och det gavs i svar nr 3, så småningom kommer svar nr 49: Det är Karlsson på taket :)

Och ännu roligare är när 18 svarande rett ut att det är Karlsson på taket, 12 har förklarat varför det inte är Spindelmannen och så kommer nr 31: Jag tror att det är Spindelmannen :)

:banghead:

Haha, det är ungefär dit jag vill komma!!!

Visst kan även jag vilja ge goda råd, och har säkert hoppat i någon tråd, men vissa verkar sätta det i system :p

Ett tangerande ämne är de som betraktar alla trådar som enkäter. Ett extremt exempel på det var när någon beskrev ett medicinskt problem, vi kan säga att det var kontakteksem. Flera andra slöt till och beskrev hur deras egna kontakteksem yttrat sig. Och sedan kommer någon med en oneliner: Jag har aldrig haft kontakteksem!

No shit, liksom.

Undrar om man inte skriver sånt för att samla inlägg. Liksom de som svarar i sakfrågetrådar där frågan sedan länge är besvarad.

Eller när det är i stil med "hur ska jag baka min kladdkaka utan vetemjöl" och på sidan tre uppdaterar TS att kakan blev jätteäcklig med mandelmjöl, på sidan fyra kommer någon och bara "ta mandelmjöl det blir skitgott". :angel:

Precis :laugh:

Nu har jag bara läst första inlägget, men det kan kanske vara så att man vill skriva utan att påverkas av andra inlägg?

Jag kan ibland hoppa att läsa en hel tråd, men jag läser iallafall de sista sidorna för att få en uppfattning om läget innan jag svarar. Så jävla viktigt är det inte att få sitt sagt att man med vilja väljer att vara 'opåverkad av vad andra sagt' - bull säger jag. Egon i mellannamn.

Så kan jag också göra. För ibland har TS redan fått sitt svar och tråden har ändrat "riktning"..
Sen kan jag ju missa ändå, men försöker i alla fall ha koll.

*kl*

Sa min orsak. Sen att ni i tråden inte kan acceptera den o måste berätta hur fel jag gör. Tja, det säger mer om er själva än om mig.

Om jag inte missminner mig så hade väl någon av er "tyckare" ikonen "gillar olika"... ? Men, jag kan minnas fel.

för att man är golit, möjligen LBB och vill säga nåt om utrota varg eller stalin?

Jag vet ju inte vad ni andra säger om det här för jag har ju då inte läst tråden fniss... :rofl:

men man vill kanske svara TS utan att behöva traggla igenom vad de andra sagt.

Fast det är väl inte för mycket begärt att man åtminstone skummar tråden för att kolla om a) det man tänkt säga redan sagts eller b) tråden tagit en helt annan riktning. Hon som skrev att mannen varit otrogen i trådstarten kanske redan har sparkat ut honom eller kommit på att hon hade fel. Till exempel.

Jag tror att det handlar om att man läser TS inlägg och blir så exalterad av innehållet att man vill ge sin åsikt bums. Att läsa en massa andra långa inlägg eller flera sidor "förtar" ju den ivriga känslan av att känna att man sitter inne med rätt svar eller har något viktigt att berätta!

Jag erkänner mig skyldig till att ha skrivit inlägg utan att läsa hela tråden. Jag läser rubriken och "ingressen" och blir lite intresserad och öppnar tråden. Läser första inlägget och skummar lite på första och kanske andra sidan och sedan de sista två sidorna (om diskussionen inte vänt till något annat intressant och jag måste backa tillbaka till början av denna). Jag kanske svarar något som någon annan svarat för att jag tycker att jag vill formulera det annorlunda eller tycker att det skiljer sig lite.

Sen, om jag ska vara ärlig, så tycker jag inte att det är så stort problem. Jag kanske inte läser de trådar där det är det förekommer mängder av inlägg som passar in på ovan? Skriver någon ett svar som inte verkar tillföra något nytt hoppar jag iväg till nästa, precis som jag hoppar inlägg som jag inte tycker är intressanta. De slösar inte så mycket på min mycket dyrbara tid som jag spenderar på buke.. ;)

Nu har jag inte läst tråden, men nog är det så att man skriver så om det är så? Många trådar är så tråkiga att klockorna stannar, så varför läsa liksom?

Nu har jag inte läst tråden, men nog är det så att man skriver så om det är så? Många trådar är så tråkiga att klockorna stannar, så varför läsa liksom?

Håller med dig Priffe, ibland läser man bara början o svarar, herregud , måste man vara ego för det :crazy:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
659
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern