S
Sweet Chili
Halva dagen har jag stått och lagat hemlagad mat till min 6 månaders. Alla möjliga sorter och gott blev det. När sen sambon kom hem från jobbet och vi skulle sätta oss för att äta, tar jag fram en av burkarna med potatismos med ärtor och majs till lilltösen. Ivrig som vanligt är hon när hon ser sin tallrik. Första skeden in i munnen och sen, hemska barn bara ryser i hela kroppen, spottar och fräser, länge och väl tills maten rann ut över hakan på henne. Sårad!? Nä, jag känner mig verkligen inte sårad.
Hon tokvägrade. Testade sedan en burk som är köpt, nä inte det heller. Sen fram med havregröten och lilltjejen strålar av lycka. Gröt är det godaste som finns!
Så fram med Era tips. Är det bara till att vänta ett tag till? Eller hur gör man? Det enda hon tycker om är Havregröt, Banangröt, katrinplommonpuré och morotspuré. Allt annat åker ut. Inte ens något av de sötare puréerna vill hon ha.
Hon tokvägrade. Testade sedan en burk som är köpt, nä inte det heller. Sen fram med havregröten och lilltjejen strålar av lycka. Gröt är det godaste som finns!
Så fram med Era tips. Är det bara till att vänta ett tag till? Eller hur gör man? Det enda hon tycker om är Havregröt, Banangröt, katrinplommonpuré och morotspuré. Allt annat åker ut. Inte ens något av de sötare puréerna vill hon ha.