Har glömt lösenordet till datorn!

Z

ZätaHå

Var sur på min bror tidigare i veckan, och hämnades med att byta lösenord på hans dator! :banana: . Jag har för mig att det var något med "Jävla fit*a" för min ledtråd är "Detta är Jonathan". :crazy: . Men jag kommer inte på det. Satt en hel timma igår och försökte komma på och knappa in.

Det är alltså det nyaste windows XP, och jag har ett lösenord som jag inte kommer på. Finns det något att göra åt det?
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Austrumi (v0.9.2 - December 2004)

Austrumi is a Linux bootable ISO image for recovering NT passwords and other cool tools and methods, sized for Business Card size CD media (50Mb). It allows you to change any password, including that of the Administrator, on a partition occupied by Windows NT, Windows 2000 or Windows XP. Simply boot the CD and when you get to the initial boot prompt, type:

boot: nt_pass

This will launch a console utility that will detect Windows partitions on the hard disk and provide you with a menu to modify any user or Administrator passwords on the Windows system. It will even give access to the Windows registry for recovery purposes. Quite a handy utility to keep in your wallet (AUSTRUMI is small enough to fit on a business card-size CD) if you are unfortunate enough to having to deal with Windows machines in your line of work.

Read more at http://sourceforge.net/projects/austrumi

Download links:

Austrumi v0.9.2 (ISO file, 50.9mb)
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Huh? Du har inget på vanlig svenska möjligtvis?
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

ZätaHå skrev:
Huh? Du har inget på vanlig svenska möjligtvis?

Det vore ju trist om det var precis hur enkelt som helst att förbigå lösenordet i Win XP.........
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Varför måste man hämnas?
Om du tyckte att din bror gjorde en dålig sak så varför ska du göra desamma?
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Gjort är gjort. Ingen idé att leka moraltant & älta.
Försök hjälpa henne istället. Själv har jag ingen aning, tyvärr!
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Ja, varför måste man det egentligen? För att man hatar honom? Det finns inget gott i det ungen.

Olius: Engelsmännen då? Då är det ju lätt för dom? Eller då kanske man skriver på latin så att det inte ska bli för lätt? :smirk:
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

ZätaHå skrev:
Olius: Engelsmännen då? Då är det ju lätt för dom? Eller då kanske man skriver på latin så att det inte ska bli för lätt? :smirk:

Ja, så är det.
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Jag har skrivit upp typ 75 tänkbara lösenord nu, varvat med stora och små tecken, även utropstecken och punkter. Får försöka lite till :crazy:
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

ojdå.. :crazy:

men, är det enda inloggningen på datorn, alltså enda användaren?
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

men bränn bara dne jävla ison till en cd, stoppa i skivan, skriv nt_pass, och byt ut lösenordet. går på 5 mintuer för fan latmask.
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Fan vad tyken du är :smirk:.
Jag fattar inte ens vad en ison är, eller var jag ska skriva nt_pass. Jag tror min pappa får hjälpa mig .

Jos: Japp, den enda! :o
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Idag försökte jag ladda ner den där skiten, men det funkar inte att ladda ner :confused:
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

Det fungerar hos mig. Rackarns otur att det är du och inte jag som har lösenordsproblem! :banana:
 
Sv: Har glömt lösenordet till datorn!

hm starta datorn håll in f8 kanppen och logga sedan in som administreatör och hoppas att de kontot inte är ändrat gå sedan in på kontrollpanelen och leta upp användare och där letar du efter din användare och där letar du upp lösenord och trycker ta bort lösenord så ska du inte ha ngt lösenord längre.. vill du ha ett nytt så skapar du bara det.. hoppas att detta funkar :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp