Har fått betäckningsrapport från fel hingst...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rosella
  • Startdatum Startdatum
R

Rosella

Blir lite konfunderad... Seminerade stoet 3 gånger med hingst 1 förra året och hon blev ej dräktig. Bytte till hingst 2 och hon tog sig. Fölet fött och allt i sin ordning.

Men nu har jag fått betäckningsrapporten från hingst 1 hemskickad. :confused: (Har även fått från hingst 2 tidigare i sommar)
Jag har ju för länge sen skickat lappen till hingst 1 att hon ej blev dräktig med honom.

Har en kompis som inte heller fick dräktigt med hingst 1 förra året och även hon har fått betäckningsrapport ifrån honom.

Trodde bara man fick den när avgifterna var betalda och fölet fött...

Verkar vara lite si och så med kollen hos hingsthållarna. Jag skickade in min lapp om att föl var fött och förväntade mig lapp för inbetalning.
- Fick ny lapp likadan som den jag skickat in. Ringde och fick slutligen rätt lapp.
Grannen med travare har haft ännu värre problem med krav på betalning av levande fölavgift förra året då stoet inte tog sig. Samma hingsthållare skickade förra hösten (efter ombetäckning med samma hingst som hon nu tog sig på, fölning -04) lapp om levande fölavgift istället för språngavgift. Efter en hög med telefonsamtal löste sig allt. Beror nog mest på att de är stressade. :D
Alltså: Ring hingsthållare 1!

Jo, jag får nog ringa och fråga vad han menar... :crazy: Antar att du har rätt i att de har för mycket att göra, men jag tycker nog att de borde ha mer koll på pappersarbetet. Jag har ju inte betalt ett öre till den hingsten...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 313
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V