Har du koll på hingstarna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kashaba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 564
Sv: Har du koll på hingstarna?

Vårt sto stämmer bra i beskrivningen med ditt och vi har en åring efter Richfield som blivit mycket trevlig. Han är inte så stor, 1,64, och Susanne Gielden som rider honom berömmer honom just för sitt trevliga temperament. Hon är inte så gammal än men var från början väldigt lätthanterad. Temperamentet på stoet är av avgörande betydelse eftersom det trots allt är hon som forstrar fölet. /mvh Leteng

Jag tänkte testa era kunskaper lite om vad gäller hingstar, för nästa år ska jag seminera mitt sto igen och då får ni jättegärna vara lite delaktiga. Jag har nämligen inte alls bestämt mig för vilken hingst det blir nästa gång. Hingsten jag letar efter..

- Högställd, eftersom att mitt sto är relativt lågställd.
- Bra huvud, väldigt viktigt.
- Ej för grov, utan snarare mer åt det lite ädlare hållet.
- Mer än bra gångarter.
- Hög ridbarjet, väldigt viktigt.

Vet ni någon eller några hingstar som uppfyller dessa kraven, tveka inte att tipsa mig. :)

Alla fem punkterna, har han +att att denna hingst har mkt goda gångarter, nämligen hingsten Channon 1082. Hög ridbarhet.
Mitt sto är också relativt lågställd och hon fick i år ett hingstföl som är så snygg, med mkt luft under magen.
Jag mailar dig gärna ett par foton på honom om du skickar mig din e-mail adress.

MVH lotta

Jag behöver inte berätta min hästs stamtavla för er. Jag frågade om hingstarnas egenskaper och ni har gett svar på de som passar in på mina önskningar.

Tack! :)

Undrar fortfarande varför du inte anser att First wish uppfyller dina krav?

/Camilla

vad tror ni om för hingst till detta stoet? homosassa, gaspadin, immer..... vad vet ni om denna stam, kan inget men har förstått att det är både dressyr och hopp bakåt.
gillade iofs first wish som jag såg härinne....

Jag tänkte testa era kunskaper lite om vad gäller hingstar, för nästa år ska jag seminera mitt sto igen och då får ni jättegärna vara lite delaktiga. Jag har nämligen inte alls bestämt mig för vilken hingst det blir nästa gång. Hingsten jag letar efter..

- Högställd, eftersom att mitt sto är relativt lågställd.
- Bra huvud, väldigt viktigt.
- Ej för grov, utan snarare mer åt det lite ädlare hållet.
- Mer än bra gångarter.
- Hög ridbarjet, väldigt viktigt.

Jag kom o tänka på Highlander. Stoet bör dock ha bra skritt.

Highlander verkar kunna vara ett alternativ till dig.

Liknande trådar

Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Fannybadh
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst... 2
Svar
24
· Visningar
3 792
Avel Någon kunnig som kan tipsa om någon lämplig hingst till ett Jazz - Weltmeyer sto? Vilka kombinationer brukar bli bra? Vårt sto är ca...
Svar
11
· Visningar
1 818
Senast: tramp
·
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 126
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka