Har det blivit fler hovbölder i regnet efter torkan?

Vår ena med dåliga hovar har hållt riktigt bra i torkan. Men när regnet kom luckrade de upp sig och blev ganska ”murkna” och stora bitar ramlade loss.

Men inga hovbölder 😊

Vår store har fått en hovböld.
Den "lilla" och lånenordisen har jag karvat lager på lager av sula från. Mer som 4-dubbelsula ;-).
Nordisen har dock haft bättre hovar än nånsin innan - kan vara den tätare skointervallen :-)

Min skoddes om på 5 veckors intervall, hovslagare tyckte hovarna såg ut som 12 veckor:o

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 864
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
730
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: Freazer
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 000
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna