N
Nutro
På senare tid har min hund börjat skälla när jag binder honom. Oftast går han lös på tomten (stor) och är med, men ibland vill jag inte ha honom runt fötterna på hästen jag tränar (han är gärna med och "hjälper till". Så då brukar jag binda honom i närheten så han kan vara med ändå. Tidigare har han suttit tyst och tittat men nu har han börjat skälla periodvis (till min och pållans förtret). Det är inte hela tiden, men det är väldigt högt och intensivt
Aldrig när jag är nära eller tittar på honom, utan oftast när jag rider eller har ryggen mot honom. Jag gissar att det är uppmärksamheten han vill ha. Så fort jag vänder uppmärksamheten mot honom slutar han, men jag kan ju inte fokusera på honom när jag ska träna pållen.
Är det någon som har tips på hur man kan gå åt problemet. Jag vill ju gärna att han ska kunna vara med utan att störa alltför mycket.
Aldrig när jag är nära eller tittar på honom, utan oftast när jag rider eller har ryggen mot honom. Jag gissar att det är uppmärksamheten han vill ha. Så fort jag vänder uppmärksamheten mot honom slutar han, men jag kan ju inte fokusera på honom när jag ska träna pållen.
Är det någon som har tips på hur man kan gå åt problemet. Jag vill ju gärna att han ska kunna vara med utan att störa alltför mycket.