Har blivit med ännu en katt!

Sv: Har blivit med ännu en katt!

Allergi, fy så jobbigt. Jag har tur och har en kärnfrisk pojkvän (snart sambo! :love: :love: :love: ) men han vill hellre ha HUND! :mad: Fast han tycker mina katter är helt ok, fast lite tråkiga. *fnys*

Mitt problem är att jag snart flyttar hemifrån och jag har svårt att tro att familjen klarar sig utan katt. Min lillebror kommer nog bli förkrossad om jag tar med mig kattpojken när jag flyttar för det är "hans" katt (så går det när det är jag som betalat 6500 kr för honom... :crazy: ). Men vi får se om jag kaaaaaanske isåfall kan leta upp en blå bicolorhona till mig själv som sällskap till Dimma istället... :angel: Och så måste ju Cirrus ha kattsällskap hos familjen om han ska stanna kvar där... *dregel*

/Erica

Min katt fick bo kvar hemma hos min mamma när jag flyttade hemifrån. Det är Casper det :D Hon hade Molly redan, och jag ville inte skilja dem, även om de oftast hatade varandra :angel: Så när jag flyttade fick han bo kvar, och jag tog hem Tipex :love: Sambon reagerar inte på henne som tur är, däremot rann ögonen på honom av mammas Molly, som var långhårig. Casper går bra, likaså Pumba, som vi hittade o tog hem (lång historia), även han korthårig.

Alla långhåriga reagerar han på, och om det är många katter i samma lägenhet. Men två har gått bra :) Nala och Diezel reagerade han inte heller på.
Jag har ju alltid velat haft en main coon, men vi har hälsat på några såna, med samma rödögda och snoriga resultat, så tyvärr. :(

Fördelen med att jag jobbar för katthemmet är att jag tar med sambon dit och hälsar på katten först. Då får han klappa, klia, ta upp i ansiktet osv, så han känner ju direkt om han klarar av just den katten. Så man inte måste åka tillbaka med den efter några dagar.

Men vid en ev flytt så kommer det en vovve till oss :angel: Jag har alltid velat ha hund, sedan vår dog när jag var liten. Men som idag kan jag inte ha en. Har fibromyalgi, och när kroppen strejkar kommer jag inte upp ur sängen hur gärna jag än vill. Det ska inte en vovve få lida för. Så först ska jag ut på landet, så hunden får en stooor yta att springa på, och så får den gå ut och in som den känner för! :)

Cheeserica skrev:
Allergi, fy så jobbigt. Jag har tur och har en kärnfrisk pojkvän (snart sambo! :love: :love: :love: ) men han vill hellre ha HUND! :mad: Fast han tycker mina katter är helt ok, fast lite tråkiga. *fnys*
Hm... Min sambo bara älskar katter och MINA katter, som jag har valt ut och köpt, har adopterat honom totalt... Jag är helt utkonkurrerad i familjen... Undra vad som är värst! :D ;)

Jaa, så var det här hemma också ett tag! Jag sover inte alltid hemma utan ungefär hälften av tiden hos pojkvännen och då får katterna stanna här. Så Cirrus, hanen, han övergav mig helt och tydde sig bara till min lillebror och är väl fortfarande lite inne på det spåret. Dimma, honan, hon älskade mamma över allt annat, så jag blev helt plötsligt utan katt!

Som tur är har Dimma kommit på andra tankar så nu är hon MIN lilla gosa och blir alltid gladast när jag kommer hem! :D :love: Jag tycker det är lite svårt ibland att låta bli att favorisera henne :o när Cirrus inte ens verkar tycka om mig. *snyft* Jag lovar att ifall jag tar med honom när jag flyttar ihop med pojkvännen så kommer han bli pojkvännens katt istället. :crazy: Men hellre det än att han vill ha hund. ;)

/Erica

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka