Har blivit med ännu en katt!

Prosit

Trådstartare
:) Han är kanonsöt!!!! Var på katthemmet, vars hemsida jag är webmaster för o hämtade honom. Blev kär redan när jag la ut honom på hemsidan, o var o hälsade på igår. Han adopterade mig totalt!!!! Så gosig!!! Här finns lite bilder på honom!http://www.huskatten.com/katt2.htm

Hämtade honom 11 idag, o satte ner buren i hallen. Tipex, min 7-åriga kastrerade hona fräste, o då tittade han upp i taket:D Han vet hur man hanterar griniga käringar:angel:

Nu har han gått husesyn, hon är efter som en skugga. Han är jättegosig, en riktig myskatt! Nu har de slocknat båda två. Tipex här bredvid mig i soffan, och Diesel på golvet:D Det kommer nog funka superbra det här!! O bor han kvar kommer han döpas om till Gaston. Vi vet ju inte vad han hetat innan, upphittaren kallade honom Diesel eftersom han låter som en dieselmotor när han spinner.

Mer bilder kommer så småningom.

Sv: Har blivit med ännu en katt!

Vilken snygging :love: Han liknar min Nemo!

985130.jpg

Alltid spännande med nya kissar! Han verkar jättehärlig. Hur gammal är han på ett ungefär?

Han är ca 5 år, vad veterinären kan se på tänderna. Kanonkelig!

Jamilia: ja de var lite lika, fast min har ingen svans :angel: Han är så söt när han darrar med stumpen :rofl:
Han har varit på pottan, druckit ur vattenfontänen, sovit i soffan.
En grej bara... han verkar helt klart ha varit utekatt tidigare. Han sätter sig vid ytterdörren och tittar på handtaget. Har inte hoppat, men vi ser till att låsa ordentligt ifallatt...
Jag hoppas han inte blir olycklig av att inte kunna gå ut, i så fall får jag hitta ett hem åt honom där han kan gå ute. Bor ju liksom inte så jag har den möjligheten. Min andra katt vill INTE gå ut i alla fall, hon trivs bäst här i lägenheten. Försöker man ta ut henne så lägger hon sig o vägrar gå. I stugan har hon löplina, men hon går inte utanför dörren. Lyfter man ut henne så kutar hon in igen.
När han coolat ner sig lite ska jag testa att ta på honom en sele. Om han accepterar den så är det lugnt, då kan jag gå promenader med honom. :) Men han kan ju inte gå ut och in som han vill, så jag hoppas han nöjer sig med prommisar i så fall. Vill inte att han ska må dåligt, då hittar jag hellre ett nytt hem med utevistelsemöjligheter åt honom.

Kul att det gått bra med att introducera dom för varandra! Hoppas det fortsätter så så du kan behålla honom.

Däremot tycker jag att Diesel är ett mkt finare namn än Gaston ;)

Jag ska smaka lite på det..... gillar det namnet, sedan jag var mindre o läste tidningar med Gaston :D Men än vet jag inte om det passar på honom..... vill inte döpa om honom förrän vi vet om han blir kvar heller.....

Dåliga nyheter..... Diesel var utekatt..... Han kissade i lådan igår kväll. Sedan dess har han bara gått och jamat vid ytterdörren och velat gå ut. Han höll sig för att kunna kissa ute, och när han inte fick gå ut så protestkissade han i datarummet mitt framför näsan på mig. Jag kan bara inte med att stänga in honom i en lägenhet resten av hans liv, när han bara vill ut. Han fick således åka tillbaka till katthemmet, o kravet på en ny köpare är att han ska få gå ut.... här i lägenheten finns inte den möjligheten.
Eftersom han vägrar kissa inne, utan bara vill ut, så är det ju inte möjligt för mig med promenader heller. Jag kan ju inte klä på honom o mig varje gång han ska kissa, o gå ut med honom, jag är ju faktiskt sjuk...... :crazy: Vissa dagar tar jag mig inte ur sängen hur gärna jag än vill, o då kommer han ju kissa inne..... nä, det blir helt enkelt bäst så här. :( Hoppas han får det bra....

:( Usch vad trist för både dig och honom! Fast det var ju ändå tur att du inte hann ha honom så länge så att både du och han vant börjat fästa er ordentligt vid varandra..

Ja, tur i oturen att han visade så kraftigt att han faktiskt inte är innekatt... så han inte började vantrivas efter nån vecka eller två när både jag, sambon och kissen hemma fäst oss. Nu var det lättare än det hade varit om en vecka ju.
Tipex här hemma är överlycklig nu, hon får oss för sig själv. Är som ett plåster på mig, o följer mig vart jag än går. Hon kanske inte vill ha sällskap? Hur fasen ska man kunna veta o se det??

Nej, det gjrode jag inte. Förlåt... ibland förhastar man sig.

Fy så tråkigt.... vet inte vad jag ska säga. Ibland blir det inte som man tänkt sig... hoppas att han kan få ett hem som passar hans behov till slut.

Satt och grävde och hittade på den här tråden igen.....

Kan berätta att jag hittade ett kanonhem till Diesel!!! En äldre man, som bor på landet med hus, vedbod och en lada som används som garage. Långt ifrån närmaste bilväg, bara en grusväg på ett par km, som bara mannen använder då hans hus är det enda på hela vägen. Där får han bo, med kattlucka. Fånga råttor, sova inne eller ute, vilket han föredrar, kissa i det fria :D

Första rapporten var bra. Han sov i sängen, gosade med mannen som han aldrig fått gos förr, tog sin första mus tre dagar efter ankomst, pinkar vid en buske i trädgården. Sover på dagarna i ladan, där mannen gjort i ordningen trälåda med dyna till honom :love: Allting kanonbra!!!!

Så visst gjorde jag rätt! Han får det jättebra där!

Bilderna på länken stämmer inte längre.... så ni inte funderar....

Vad skönt att han fick det så bra. :)

Prosit skrev:
Tipex här hemma är överlycklig nu, hon får oss för sig själv. Är som ett plåster på mig, o följer mig vart jag än går. Hon kanske inte vill ha sällskap? Hur fasen ska man kunna veta o se det??
Min hona var INTE glad när jag tog hit en lillskit som störde hennes majestät. :mad: :D Nu är de dödskära i varandra båda två. :love: Men jag skulle tro att det hör till undantagsfallen att katterna verkligen är ensamkatter, man får väl helt enkelt testa och ifall de inte accepterat varandra efter nån månad eller ett par så får man väl konstatera att det inte fungerar. Men jag tycker nog att du kan försöka igen att skaffa en kattkompis till Tipex!

/Erica

Det måste kännas underbart för dig att du hittat ett hem till honom där det verkligen funkar.
Hoppas att han får heta Diezel, det är ett snyggt namn för det heter min katt :banana:

Hon gick ju kanonbra ihop med honan Nala jag tog hem. De tvättade varandra o sov ihopslingrade.... likaså mammas Casper, tills Tipex blev kastrerad, sen vet jag inte vad som hände för han försökte ha ihjäl henne.
Jag är inte främmande för att prova igen, men jag känner ingen hets. Tänker inte leta, för då blir det inte bra.... men rätt som det är så ramlar man över nån liten, och då får man fatta beslut då. Har ju hand om hemsidan på katthemmet, så jag ser ju där hela tiden vad som finns inne. Funderar på en kattunge som nästa...... Tipex har gillat yngre katter som hon träffat. Blivit lite "mamma" då.

Men den tiden.. den kommer oavsett, så jag avvaktar. Hon mår i alla fall superbra nu :)

pippilotta skrev:
Det måste kännas underbart för dig att du hittat ett hem till honom där det verkligen funkar.
Hoppas att han får heta Diezel, det är ett snyggt namn för det heter min katt :banana:
O ja!!! Det känns så bra!! De trivs så bra tillsammans Diezel o hans nya ägare!! Det blev fullträff!! Mannen förlorade sin fru för ett halvår sedan och kände sig ensam. Ville ha en kramig katt, o kramigare får man ju leta efter:D

Visst kan man vänta på den rätta. Jag är bara imponerad att du klarar av att låta bli att leta. :D Jag letar alltid katt fastän jag inte ska ha någon mer... just nu iaf... :angel: :o

/Erica

Fick jag välja så hade jag haft ett helt kompani med katter hemma, men sambon är tyvärr allergisk. :( Så jag måste ju tänka på honom :angel: annars hade jag nog haft en 5 katter, minst :love: :D
De katter som vi har i familjen, är alla såna som vi "ramlat" över.... inget vi sökt efter. De har hittat oss på nåt sätt. Det känns rätt, o jag är övertygad om att om jag ska ha en till, så kommer den hitta mig så småningom :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka