Har bestämt valp men kan man döpa om?

Sv: Har bestämt valp men kan man döpa om?

Det är svårt att vara fem st. och samsas om ett namn.
Jag tycker Resco är fint men det heter ju ett kullsyskon...
Rufus tycker någon í familjen och hävdar då att han heter ju faktiskt så...
Vi får vänta tills valpen kommer hem och vi får se vad som passar honom. Är lite rädd att Rufus eller ev. Ruff kommer att låta fånigt på en vuxen schäfer. Till råga på allt heter herrn i huset Ralf, kallas Raffe så vi kan ju inte ta något som liknar det, förvillande...

Det är jobbigt det här med namn... Det var jätte svårt för mig att hitta ett namn jag gillade, och då var det bara jag som behövde komma överrens med mig själv om vad hon skulle heta:angel: Så ni har säket mycket jobbigare än mig! Kanske får ni köra med lottdragning??

Jag gillade Ramses, Ray och Remu av förslagen...

Tänk bara på att solla bort alla namn som hunden kan förknippa med något annat kommando eller ord. Exempelvis en hund med namnet Raj kommer att reagera så fort man säger AJ!
En hund med namner Rey kommer att tro att ni så fort ni ropar på honom skriker NEJ! Det kan bli riktigt fel, så namnet spelar egentligen ingen roll bara det inte kan förknippas med något annat kommando.

Håller med om att man ändå är lite nojjig med vad hunden skall heta. Och är ni så många i familjen så blir det än värre att bestämma namn ;)

Lycka till och så får du meddela här vad det blev för namn!!! Vi är ju nyfikna som sjutton :D Sedan förväntar vi oss ju att det följer med en liten bild med namnet ;)

När vi döpte om vår senaste valp fick alla lägga sitt favoritförslag i en burk och sedan hade vi lottdragning.
Namnet det blev hade inte ens varit uppe för diskussion eftersom ena pojken bytte precis i lappskrivningsögonblicket, så alla såg ut som fågelholkar när det drogs!
Jag ville att han skulle heta Ruff förövrigt, passar på en strävhårig vorsteh tycker jag.

Tänkte på det med Rufus el. Ruff och Raffe, så fort man ropar på mannen kommer ju hunden att reagera. Dexter tycker jag också är fint, det heter en som jag först ville ha som pappa till min nya valp.
Misstaget med namn som liknar varandra har vi gjort på katterna, vi är tre + katten som slutar på i och ie och det är svårt att höra vem som det ropas på. Oftast svarar ingen och den som ropar blir förbannad när ingen svarar, och den minsta katten och mellersta barnet slutar på a. Resco är inte lik något annat namn i denna familj, inte Dexter heller. Såg på en tom A4-ark kartong (man är ju inte klok) Xerox. Det var ju läckert (tills någon förstår vad man fått det ifrån).
Foto på hunden ska jag försöka mig på har digitalkamera men man ska ju få in fotot också. Har för mig att jag försökte mig på att lägga en personlig bild men det funkade inte.

Liknande trådar

E
Övr. Hund Är det dumt att döpa om en hund som är 4 månader gammal? Hon lyssnar väl skapligt på namnet, men det är rätt så jobbigt att säga...
2
Svar
20
· Visningar
3 518
Senast: Turali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar