Har barndomsdrömmarna slagit in?

Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Vet inte riktigt vad jag drömde om för häst när jag var liten, det kunde variera så mycket! Som drömmarna lätt gör när man är liten!

Ville såklart ha en ponny (det var ju det som var närmast till hands att rida på när man var liten) och hade någon period när gotlandsruss var väldigt söta, hade också någon engelskt fullblod-period efter diverse böcker *host* och arabiskt fullblod har jag nog drömt om för att de är så känsliga och uttrycksfulla. Camargue-hästar för att de förskönats i någon Penny-tidning eller liknande, PRE för att de såg så stolta och maffiga ut, Nordsvensk för att de ser så goa och starka ut.

Numera har jag kanske precis det jag drömt om även om det är lite långsökt koppling. Har en ponny (till höjden), kallblodstravare, som nog till sättet har en blandning av många raserna jag drömt om, på gott och ont! :D
Fux är han för övrigt, men jag tror aldrig jag har varit så färgspecifik när det gäller vilken typ av häst jag ville ha när jag var liten. Isabell möjligtvis, men fux med ljus man och svans är ju ganska nära! ;)
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Istället sitter jag med en liten fjord/islandstraktor, helt utan gångarter (jag kan svära på att han har tre galopper, en höger, en vänster och en grävmaskin. dessutom tror jag den är typ femtaktig :p), helt värdelös till dressyr på alla sätt och vis.
Men jag har utbildat honom själv. Eller ja, jag försöker få honom att göra som jag vill. Han har humör som en sjögurka ungefär, och är hälften så aktiv.

:rofl::rofl: Härligt :D

*kl*

Jag drömde om en svart, snygg hingst. Ras var väl inte så viktigt.

Fick en mörkbrun ponnyvalack som kanske inte var så vacker, men han var underbar. Close enough.
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Jag har alltid drömt om en svart kallblodstravar-hingst, med lätt kropp men krallig nacke/hals och med en centralt satt stjärn mitt i pannan, en eldig men ändå klok och stabil hingst med underbart humör som verkligen har kallblodstravarens arbetslust och så såklart med dom djupa bruna ögonen.

Tror ni jag höll på att trilla omkull när han en dag stod på jobbet, nog för att jag visste att det skulle komma en kbl-hingst men där var han ju! Korpsvart med en stjärn i pannan... Stod i boxen på morgonen bredvid en annan valack och bara tittade på mig med världens lugn, sa inte ett pip och jag var tvungen att gå in för att hälsa, har aldrig sett en krallig hals/nacke på en häst som är så lätt i kroppen annars, han var visserligen helt ur kondition, långhårig och ej friserad på 2 år. Klickade direkt när vi började sätta igång honom vilket blev mitt jobb, att få sitta upp på detta svarta kraftpaket var långt bortom mina vildaste fantasier när man var yngre!

Har haft kontakt med uppfödarna/ägarna under en tävlingsdag och nog skulle dom gladerligen kunna ordna att han får komma till mig när han avslutar sin travkarriär! :love: Han gör mig alldeles knäsvag när vi ridtränar, kraften och styrkan i när han sätter iväg i galopp uppför galoppbacken och när vi kommer upp på toppen så slänger han med huvudet och halsen och skuttar/slår med frambenen innan han snällt skrittar vägen ner till botten igen, ryyyyys! :bow:
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Vet inte riktigt vad jag hade för drömhäst men jag vet att jag i alla år sagt att jag ALDRIG skulle skaffa en fux, definitivt inte ett sto..... Tja.... det gick ju sådär :p
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

KL

När jag var liten drömde jag om en hetlevrad arab, skimmel och helst ett sto skulle det vara. Idag står det en brun halvblodsvalack i mitt stall, inte ett dugg het eller pigg på något sätt, tvärtom ganska lat oftast lugnet själv. Och med åren är det han som har blivit min drömhäst :love:
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Min högsta dröm jag hade när jag var 8-9år var att få äga en egen häst! En svart, vit eller gråskimmel. Minns inte så mycket om vilken ras jag ville att den skulle vara eller om jag ville ha sto/valack/skimmel.


Som det ser ut nu så kommer min dröm att slå in på måndag :love: !
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Min dröm har absolut slagit in. Började rida en tjock fjording på alla lektioner då jag tröttnat på de andra ridskolehästarna ( liten ridskola men 11 hästar). Hon ställde sig alltid i mitten när hon inte orkade mer och galopp visste hon nästan inte va det var. Men jag älskade henne. Och efter en lektion då jag, min mamma och syster är påväg upp till stallet igen så frågar min mamma om jag ville ta hem henne på foder de sista åren i hennes liv då hon var 19 år. Jag började storgråta av lycka!

När hon kom hem till oss blev hon en pigg liten dam som älskade att galoppera och arbeta i paddocken. Hade henne i drygt ett år och de var ett av de bästa åren i mitt liv.

Min nästa dröm är att jag skulle få ett eget föl som jag skulle träna och rida in. Som de ser ut nu så kan det hände om några år om allt flyter på som det ska :D
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

När jag var liten ville jag ha en svart arab! Det skulle jag aldrig tänka mig att köpa nu!! Vist är de fina att titta på, men i mitt tycke är det inte mer än så ;). Jag var också väldigt förtjust i svettfuxar/fuxar med bläs och höga strumpor ich det är jag än idag! Stora maffiga sådanna är ju bara en dröööm!

Min "dröm" som gått i uppfyllelse är min nuvarande, var alltid imponerad av stora svartskäckar och det har jag en nu, alla mina hästar hittila har av någon anledning varit skäckar i olika nyanser!
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Knapp

När jag var liten drömde jag om en stor, ståtlig svart häst av halvblodstyp. Riktigt nattsvart skulle den vara med en lagom tjock bläs och 4 vita strumpor. Den drömmen lever fortfarande kvar. Jag har en gång i hela mitt liv sett en häst som liknade drömhästen på pricken, och det var någon bild här på buke för några år sedan. Sedan har alltid drömmen om en gigantisk Shire funnits, också svart givetvis:love:

En vuxen dröm som lagts till är en isabell av halvblodstyp, gärna med bläs:) Nu håller jag inte på med hästar sedan något år tillbaka, men drömmarna lever fortfarande kvar så någon gång i framtiden kanske de slår in:)
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

*KL*

Jag har alltid varit riktigt svag för skimlar, gärna gråskimlar och min första egna var en gråmelerad riktig snygging :love:

När jag var liten så var det dock en granne som hade avelsverksamhet i liten skala och han hade ett jättefint brunt sto med fyra vita strumpor och stjärn och jag tyckte hon var så vacker! och nu, ungefär 15 år senare så har jag ett brunt sto med fyra vita strumpor och bläs så man kan säga att båda drömhästarna har slagit in:love: Jag har dock bestämt att min nästa ska bli en skimmel, för jag gillar ju egentligen inte bruna hästar:angel:
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Hej!

Jag har galopperat barbacka över en stor grön äng med manen fladdrande i ansiktet.. Det lät mycket bättre än det faktiskt var- man gör ju ont!

Jag har haft en skimmel, connemara och sto.. Och en arab.. Så vissa saker är defintivt inslagna.. Jobba på den svarta hästen:-) och att vara med i OS/VM..

/Lavinia
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

När jag var barn ville jag som alla andra ha en svart arab. Idag tycker jag att araber är fula och har istället en mörkbrun varmblodstravare.

Så njae.
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Jag tycker att vissa varmblodstravare är ganska lika araber :angel:
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Har alltid drömt om en frieser, svart som natten med lång man, tjock svans ich mycket!! Hovskägg!! I höstas var min dröm på väg att gå i uppfyllelse då jag bokade mig på en foderhäst, en frieser! Av olika anledningar blev det ej av och en dag då jag skulle titta på en annan häst så stod den med en frieser..alltså wow vad vacker men ack så stor och FÖRmkt häst för lilla mig!! Nu är jag ägare av en underbar haflingervalack, så långt ifrån svart man kan komma ; p fux med en underbart tjock ljus man o svabs, mkt hovskägg och hans personlighet är helt helt fantastisk..han är min drömhäst och jag äger honom sedan 1 v tillbaka...som vi har klickat :heart ändå har jag alltid undvikit fuxar.. konstigt som det kan bli!
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

När jag var liten ville jag ha en stor, kritvit hingst som hoppade som en dröm! :D

Nu, efter att ha varit medryttare på 3 skimlar, skulle jag nog inte vilja ha en vit häst.

Och aldrig i livet en hingst. :D Hoppa högt vågar jag inte heller.

Faktum är att jag inte vill ha häst alls, så på det viset är jag väl lite "off" i tråden. Men skulle jag skaffa en häst skulle det vara en i ponnystorlek, gärna en islandshäst, basjkir eller fjording. Nåt robust. :D Så mina drömmar skulle inte på något vis slå in. :)
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Ville ha en fuxhingst med ljus man o svans.

Har haft en skimmelvalack o har nu ett skimmelsto. :cool:

Den där hingsten skulle dock vara arab och båda mina hästar har varit araber.

Så delvis ja. :)
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

Jag drömde nog om en riktig sagobarbiehäst tror jag, gärna isabellfärgad (eller svart!) och med lååång svallande man!

Nu har jag:

barbiehast7.jpg


barbiehast1.jpg


barbiehast2.jpg


barbiehast3.jpg


barbiehast4.jpg


barbiehast5.jpg



:p

(ursäkta bildbomben, kunde inte bestämma mig:o)
 
Sv: Har barndomsdrömmarna slagit in?

*kl*

Jag drömde om alla möjliga raser och färger när jag var yngre. Det gick lite i perioder vad det skulle vara för häst men oftast var det en hingst som jag fantiserade om. Det enda genomgående temat var att hästen/hästarna skulle ta alla med storm och vi skulle vara så fantastiska tillsammans.

Idag har jag en travarvalack och ett quartersto - de enda raserna som jag inte ängnade en tanke som yngre. Men de är lika fina för det :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp