Janey
Trådstartare
Som sagt har alltid fått höra att klättring är bra och vet många som använder sig flitigt utav detta. Men nu i onsdags när jag var på hästkliniken så frågade jag hur man bäst bygger upp en bra "rumpa" på hästen och jag sa "jaa, jag vet ju förstås att klättring är bra". Då sa vet. att visst är klättring bra MEN man ska inte göra det för ofta och heller inte länge, utan korta intensivt då och då. Eftersom att det sliter otroligt mycket på benen, hade faktiskt inte en aning om detta och var väldigt glad att hon berättat innan jag börjat bli flitig användare av klättring.
Dessutom sa hon också att dom bygger mest muskler om man skrittar dom i uppförs istälelt för trav och galopp.. Logiken i min hjärna sa tvärtom, snabbare = mer träning. Men så är inte fallet. Så det blev en rejäl omställning för mig :smirk:. Tänkte undra om det är fler än jag som fått höra detta?
Dessutom sa hon också att dom bygger mest muskler om man skrittar dom i uppförs istälelt för trav och galopp.. Logiken i min hjärna sa tvärtom, snabbare = mer träning. Men så är inte fallet. Så det blev en rejäl omställning för mig :smirk:. Tänkte undra om det är fler än jag som fått höra detta?