Hanvalp med kisseriproblem.

Raven_

Trådstartare
Vänder mig nu till kloka buke. Har ju en Papillonvalp som precis blivit 5 mån.
För 3 veckor sen så visade han tecken på UVI, kissade ca 4 gånger, försökte sedan kissa ett antal gånger utan att det kom någonting. Detta var en tidig morgon på väg till bilen. Jag ringde självklart vet. och fck en tid samma eftermiddag. Urinprov togs och hon hittade lite kristaller i urinen. Urinen blev skickad på odling och hon skrev ut Vetrimoxin för 10 dagar. Detta var en fredag.
Han visade inga fler tecken på att försöka kissa under helgen. Hon ringde på måndagen och sa att han hade stafylokocker i urinen. Detta kan tydligen komma från huden eller utifrån. Vi bytte antibiotika till Synulox i 10 dagar. I mitten på behandlingen så försökte han kissa utan att det kom något igen. Tänkte att det inte försvunnit helt än. Men han åt sista tabletten igår morse, och i morse så hände det igen. Detta har alltså hänt två ggr på morgonen och en gång på Em.
Vet. sa att om det inte blir bättre så ska det göras ett ultraljud o kolla urinblåsan. Innan så ska jag lämna in ett nytt urinprov för att se om stafylokockerna försvunnit.
Annars är han jätteglad och pigg, precis som en normal valp. Han dricker inte ovanligt mycket, han äter normalt, har inte tappat vikt, visar inga tecken på att ha ont när han kissar.

Nån som varit med om liknande? :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Katthälsa Min fina kisse fick somna in igår😭 Hon blev dålig i torsdags och var hängig och trött, åt inte men drack vatten och fick lite godis för...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Nikita4evR
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 354
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det Hovstadag, för att hälsa på pappsen och mammsen... :heart Okey... Chauffören satt i bilen utanför min port på framsidan...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama