Hansbo ultra light stalltäcke

Tovabylin1111

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av hansbos ultra light stalltäcke? Funderar på att skaffa ett och undrar hur varma de upplevs. Står ju att de är 160 g men värmer som ett 250-300g🥰
8113-18-rosa.webp

Jag trodde de täckena floppade vid lansering pga alldeles för känsligt yttertyg för hästar men jag kanske har fel. De säljs fortfarande, alltså?

De finns i fina färger och satt faktiskt bra på min häst, sen är det slut på det positiva. För det gick sönder efter en natt, lagade det då en gång pga tänkte att det var otur. Dagen efter var det trasigt igen, då kastade jag bort det. Är glad att jag köpte det på rea, trodde att det berodde på utgående färg och udda storlek kvar, men kanske berodde på att butiken inte ville ha kvar dem i sortimentet 😅

Skulle inte tacka nej till en filt att ha hemma i samma material dock. Väldigt mjukt och skönt, och i soffan borde det vara minimal risk att det blir hål rakt igenom 😁

Liknande trådar

Utrustning Hur tunna stalltäcken har ni innan hästen sover naken? Självklart bara en fråga till er som använder stalltäcken, sover er häst alltid...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har lite svårt att välja täcke inför en liten åktur vi ska ut på... Vanligtvis kör vi 10-30 min till träning, och då låter jag oftast...
Svar
11
· Visningar
2 057
Senast: aramis
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
10 040
Senast: Darkie
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar