Hansbo eller Shires vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare milla5
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 873
M

milla5

Hejsan
Jag undrar om det är någon här som har erfarenheter av dessa två täcken? Jag ska köpa vintertäcken till våran ponny men vet att andra hästar i stallet har en förmåga att bita sönder täcken så jag vill hålla mig i denna prisklass. Vilken av dessa två är bäst? Tacksam för hjälp. Ska även till gekås i okt är det någon som vet om de har bra vintertäcken?
Mvh Milla

Sv: Hansbo eller Shires vintertäcke

Har själv ett Shires täcke som jag är ganska så nöjd med för de pengarna. Skulle självklart välja Shires före Hansbo, Hansbos sitter uselt, typ skär in i bogarna på hästen på de jag har sett...

jag har shire typhoon vintertäcke med hals. ett superbra täcke som har hållt i flera år! betalade 650 kr för det 2003 tror jag det var... har bara fått 2 små revor på 1x1 cm. lätt att laga. det håller tätt, varmt och ser så mysigt ut :love:
men har ingen användning av mina täcken nu, har bytt häst å hon har en stl. större så det ligger bara å skräpa nu...

här kommer lite bilder på mitt täcke. tycker passformen är superbra. men det finns en liten nackdel... jag tycker halsen skaver på manen :( den blir tunnare, men dom har ju täcken utan hals också...

14900928.jpg

14900925.jpg

14900927.jpg

14900924.jpg

ursäkta om det blev för många bilder :angel:

Tack snälla för era råd. Är väldigt tacksam. Ska du sälja dina täcken? och vad är det för st på dom? jag kan ju köpa dom om de är i passande storlek. Han har 125 cm i andra täcken. Mvh Milla

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 287
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 790
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 243
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka