- Svar: 4
- Visningar: 880
Nu får Sveriges ridsportförbund kritik för sina licensavgifter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det underliga här är ju dessutom att om jag vill tävla med min hund via tävlingar hos SBK som är registrerad hos SKK så behöver jag inte lösa någon licens över huvud taget. Varför menar har SvRF att de har så mycket mer omkostnader än SBK gällande administration?Jag har svårt att tro att det är så dyrt som licenserna visar för tävlande på lokal och regional nivå. För mig har det ända sedan man tog bort livstids hästlicens känts som om man försöker tjäna in på gungorna vad man förlorar på karusellen genom att ta ut horribla priser av ryttare i låg klass för att stötta det absoluta toppskiktet. Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det kostar SvRF 525:- i administration för ryttare och häst för en tävling på lokal nivå.
Det kanske inte är så här men det är den känsla jag har.
SBK har ju dock extremt dålig ekonomi just nu så kanske inte en suverän jämförelseDet underliga här är ju dessutom att om jag vill tävla med min hund via tävlingar hos SBK som är registrerad hos SKK så behöver jag inte lösa någon licens över huvud taget. Varför menar har SvRF att de har så mycket mer omkostnader än SBK gällande administration?
Den insikten har jag inte i ekonomin. Jag reagerade mest på hur enormt låg tröskel det var att anmäla sig till sin första tävling med hund. Men då kan ju någon form av medelväg vara lämplig?SBK har ju dock extremt dålig ekonomi just nu så kanske inte en suverän jämförelse