Hankatt total förändrad..

Empalie

Trådstartare
Våt hankatt Lambo är en kastrerad utekatt på 6 år och de två sista veckorna har han förändrats väldigt. Han har aldrig varit värst kelen utan bara ibalnd och mest ute. Nu ska han ligga hos oss, man får ta honom och han kloar en och spinner väldigt. Han vill nu mest vara inne och stundtals inne är han väldigt orolig och skriker och skäller så att man kan tro han håller på att dö. Ögonen är uppspärrade och han vandrar omkring. Idag har han mest legat och sovit innan men när jag skulle ut i stallet fick han gå med ut. Han satt hela tiden vid stallet tills jag var klar och följde sedan med in. Var inne och skrek och skrek, gick sedan ut igen för att sedan komma in så fort man ropar på honom. Han skulle inte ha ngn mjukmat och han dreglade lite ovanligt mycket innan tycker jag. Just nu sitter han nere och skriker och pratar man med honom lugnar han sig.
Han känns som han är helt inne i sig själv och inte riktigt nårbar fast ändå på ngt sätt, han vill vara nära oss hela tiden. Annars är han pigg och glad, rör sig bra o.s.v.
Vi har också en honkatt men på henne märks inga kontigheter.
Jag blir orolig och skulle vilja ha era tankar kring förändringen.
 
Sv: Hankatt total förändrad..

En katt kan spinna för att lugna ner sig eller om den har ont. Du bör låta en veterinär göra en grundlig genomgång på katten då den uppvisar flera tecken att inte må bra.
 
Sv: Hankatt total förändrad..

Jag hade faktiskt också åkt in och kollat upp katten.
Katter som spinner ovanligt mkt har ont.
Att dom dessutom inte vill vara själva är ett tydligt tecken på att ngt är fel.
 
Sv: Hankatt total förändrad..

Jag ska ringa vet direkt så fort de öppnar kliniken. Idag på morgonen var han en helt annan katt. Min sambo skulle gå upp och gå ner för trappen där satt Lambooch morrade och fräste åt honom. Det har aldrig ngnsin hänt innan. Han morrar och morrar och dregelt hänger ur munne. Lilla katthonan är livrädd för honom.
Just nu går han runt i huset, jamar och morrar och ser hela tiden ut som att han ser spöken. Stora kliv och uppspärrade ögon, dreglet ligger överallt i huset.
Usch och fy vad jag är orolig. vad f*n kan detta vara?????
 
Sv: Hankatt total förändrad..

Usch det låter inte alls bra.

Skulle kunna vara något neurologiskt. Akut veterinärbesök är min rekommendation.

Hoppas det går bra!
 
Sv: Hankatt total förändrad..

Jag ska ringa vet direkt så fort de öppnar kliniken. Idag på morgonen var han en helt annan katt. Min sambo skulle gå upp och gå ner för trappen där satt Lambooch morrade och fräste åt honom. Det har aldrig ngnsin hänt innan. Han morrar och morrar och dregelt hänger ur munne. Lilla katthonan är livrädd för honom.
Just nu går han runt i huset, jamar och morrar och ser hela tiden ut som att han ser spöken. Stora kliv och uppspärrade ögon, dreglet ligger överallt i huset.
Usch och fy vad jag är orolig. vad f*n kan detta vara?????

Vad sa veterinären? Jag hade åkt in akut med katten.
 
Sv: Hankatt total förändrad..

men fy vilken skräck!
Jag hade fått panik om mina katter hade sådana symptom, hoppas ni har fått bra hjälp och att det inte är något väldigt allvarligt.
 
Sv: Hankatt total förändrad..

vår lille älskling fick somna in på kliniken idag. Hjärnhinneinflammation, hjärntumör, rabies ?????? Allt blev värre och han såg spöken överallt och ryckte i hela ansiktet samt morrade och kände sig hotad i alla situationer. Det känns så ofattbart och hemskt så jag vet inte vart jag ska ta vägen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp