Våt hankatt Lambo är en kastrerad utekatt på 6 år och de två sista veckorna har han förändrats väldigt. Han har aldrig varit värst kelen utan bara ibalnd och mest ute. Nu ska han ligga hos oss, man får ta honom och han kloar en och spinner väldigt. Han vill nu mest vara inne och stundtals inne är han väldigt orolig och skriker och skäller så att man kan tro han håller på att dö. Ögonen är uppspärrade och han vandrar omkring. Idag har han mest legat och sovit innan men när jag skulle ut i stallet fick han gå med ut. Han satt hela tiden vid stallet tills jag var klar och följde sedan med in. Var inne och skrek och skrek, gick sedan ut igen för att sedan komma in så fort man ropar på honom. Han skulle inte ha ngn mjukmat och han dreglade lite ovanligt mycket innan tycker jag. Just nu sitter han nere och skriker och pratar man med honom lugnar han sig.
Han känns som han är helt inne i sig själv och inte riktigt nårbar fast ändå på ngt sätt, han vill vara nära oss hela tiden. Annars är han pigg och glad, rör sig bra o.s.v.
Vi har också en honkatt men på henne märks inga kontigheter.
Jag blir orolig och skulle vilja ha era tankar kring förändringen.
Han känns som han är helt inne i sig själv och inte riktigt nårbar fast ändå på ngt sätt, han vill vara nära oss hela tiden. Annars är han pigg och glad, rör sig bra o.s.v.
Vi har också en honkatt men på henne märks inga kontigheter.
Jag blir orolig och skulle vilja ha era tankar kring förändringen.