S

Skildingur

Igår när jag och min lile hankanin Timotej var hos våra kompisar Elin & Tuff så började plötsligt "Timmy" och Tuff att jaga varandra. Jag och Elin fastnade i en kratta :rofl: men vi såg fortfarande änden på koplet från båda kaninerna, resten av kopplet fans på andra sidan dörren. När vi kom loss så såg vi till vår stora förfäran vad lille Timmy höll på med! Parade sig :eek: med Tuff! Han är ju bara 2 månader! Min gamla kanin Muffin var 4 månader, men gjorde inte sånt... När är det normalt? :confused:

Sv: Hankanin

Kaninhonor blir könsmogen vid 3-9 månaders ålder, hannar vid 3-10 mån ålder. Djurens drifter när dom känner sig mogen kan man väl aldrig riktigt styra över :D

Sv: Hankanin

Vid 2 mån ålder är ridandet bara en dominans sak. De rider på varann för att dominera oxå, detta kan tyda på att dina hane är dominant med stark vilja. Hade själv en 4 veckors hona!! som red på en 10 veckors hane och jag kan lova att hon än idag vid 1 års ålder är en myckeyt bestämd dam, totalt orädd men då oxå en grym hoppkanin :banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: LenaH
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 259
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar