skogsflicka

Trådstartare
Vad har ni för erfrenhet av att ha två hanhundar?

Blir det ofta missämja mellan dem eller blir de bästa kompisar och lever lyckliga i alla sina dar? Vad är vanligast?

Sv: hanhundar

Om du har två jämnåriga hanar, så är det oftast gruff och spänningar

Om du har en Gammal hund och skaffar en 2-3 årig hund, så är det också ofta gruff och spänningar, då den yngre vill klättra över den äldre i rang.

Bästa är om du har en 4-årig hund och skaffar en ny i ålder 8 v - 1 år. Då brukar det gå bra..

I annat fall, så bör man vara väldigt dominant, som flockledare. Då minimerar man gruffet, genom att vara den som verkligen bestämmer Alltid!

*Lille Gnist´s erfarenhet, som i dagsläget har 5 hanar i varierande åldrar från 8 v till 8 år + 2 tikar*

Håller med förgående, man får va en ännu starkare ledare själv, verkligen hålla på det mesta, så behövs det inte så mycket rang bråk å tjaffs!

Är det samma sak om det är olika storlek på hundarna.
Som min lilla amris med en hund i boxerstorlek?

*storleken spelar ingen roll*

Har själv en Jämthund vs Aussie, som inte tål varandra och som gladeligen skulle tugga varandra till köttfärs om dom fick :angel:

Glömde skrivat att det Kan ju faktiskt funka väldigt bra också Om en av hanarna är av den "vekare" typen i psyket, eftersom den då knappast försöker ta över ledar-rollen från den mer dominanta hunden

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka