Hanhundar i stan

Här är det inte heller något större problem att hundar kissar på lyktstolpar.

Stod om det i tidningen för några år sedan. Han som var chef för avdelningen som bl.a. tog hand om underhåll av lyktstolpar tyckte inte det var något att hetsa upp sig för. Som han uttryckte det "Det ligger ju naturligt i hundarnas beteende att göra så. Det är betydligt lättare att göra något åt lyktstolparna. Dessutom kostar vandalism betydligt större summor och mycket svårare att göra något åt".

Tydligen finns det en genomskinlig färg man kan måla på. Rent generellt brukar tydligen lyktstolpar vara lite specialbehandlade från botten och ca 50-100 cm upp. Men det är inte bara pga hundar utan rent generellt lever lyktstolparnas "fötter" ett utsatt och hårt liv.

Kan bara referera till vår parkförvaltning som hävdar att största anledningen till att lyktstolpar måste bytas i förtid är hundkiss. Vet inte om det är sant då de har en något konstig uppfattning om hund öht

Tja min dåvarande BRF fick byta ut alla lyktstolpar o elskåp på området, inte billigt.

Fast sådant måste ju göras regelbundet ändå? Fanns det något som tydde på att det behövts göras mycket tidigare pga hundkiss? Självfallet är det inte billigt att byta, men i mina ögon är det lika naturligt att man byter elskåp och lyktstolpar som att man tex lagar gamla vägar för biltrafiken (och slitaget på vägen) ökar. Inget av det är billigt, men allt hör till i ett samhälle där många människor bor.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag får hem vår nya hanhund på torsdag om allt går bra på besiktningen. Jag har bara haft tikar innan och aldrig promenerat med dem i en...
Svar
12
· Visningar
7 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka