Hanhund som droppar vätska

Mooch

Trådstartare
Var hemma hos en god vän vars okastrerade hanhund låg och sov på golvet medan vi pratade. Plötsligt reste sig hunden och såg själv mycket förvånad och lite besvärad ut, eftersom det rann/droppade från snoppen ner på golvet. Det blev flera små pölar och fortsatte droppa en stund. Vätskan var alldeles klar och luktade inte kiss. En kort stund gjorde han en sorts småjuckande rörelser med höfter/rumpa (rörelser som jag tyckte såg ofrivilliga och krampaktiga ut).

Hunden är 6 år och i övrigt frisk. Ägaren har sett att det har droppat några gånger förut men aldrig så här mycket. Hunden brukar ofta slicka på snoppen när man kelat en stund med honom, om det nu har något med saken att göra. Hade han en erotisk dröm där på golvet - småjuckandet såg nästan ut som ryckningarna efter en orgasm/utlösning...? Eller har han problem med prostatan? Eller något annat? Bör ägaren gå till veterinär för detta? Det har aldrig droppat blod eller varit blod i hans kiss såvitt jag vet.

Sv: Hanhund som droppar vätska

Jag och ägaren (skriver här på uppdrag av ägaren) är tacksamma för alla svar och förslag - men jag är bortrest från i morgon bitti till på söndagkväll ifall någon svarar och undrar varför jag inte svarar! :)

Exakt så gör min! Han äter rinexin mot det, två tabletter om dagen så slipper han eländet :)

Min hund har inga problem med prostatan. Vi var hos vet och hon tog en massa prover som inte visade på något och konstaterade: "han är inkontinent, vi testar detta!"

Intressant! Det ska jag vidarebefodra till ägaren. Kan det månne spela in om hunden har fått hålla sig lite längre mellan promenaderna? Just denna dagen hade han kommit sent ut på morgonpromenad av vissa anledningar.

så började det med min, han hade prostatit o blev kastrerad och det försvann

I så fall hade min det också. Han uppförde sig exakt som TS beskriver, förutom att hon inte har beskrivit att snoppen var jättesvullen, vilket min hunds blev.

Och då har rinexin verkan mot våta drömmar :p

Martha: Prostatit, känner de det om de känner på prostatan? eller vad behövs det för undersökningar?

..min började med läckage o sedan fick han blodblandat läckage...komer inte ihåg vad som gjordes om dom gjorde nåt ultraljud eller blodprov, men han kastrerades och det försvann

Tack till alla som svarat! Jag ska vidarebefordra till ägaren och så får denne hålla koll och se om det kan behövas ett veterinärbesök.

Rinexin är ju avsvällande, kanske det påverkar även prostatan? Eller vävnad runt omkring som är svullen och trycker på urinblåsan eller prostatan? Gissar bara hejvilt nu.

Hunden är ju i "rätt" ålder för begynnande prostataproblem.

Enklast är ju att ta en tripp till vet :) Då slipper man undra och är det inget kan man kanske få hjälp så man slipper kisspölar i alla fall! När jag var med min dit för detta kostade det inga stora pengar och då tog det en bra stund och vet tog en massa prover.

Uppdatering: Hunden har varit till veterinär efter att det hände en gång till, likadant men under längre stund (en halvtimme). Vet hittade inga fel på prostata eller annat och menade att det beror på att hunden är k*t i dessa löptider. Urinprov togs så mera svar kanske kommer.

Liknande trådar

Hundhälsa (Förvarnar för lite generande/pinsam text) Sitter här i soffan med ena hunden sovandes bredvid mig, när han plötsligt vaknar o ser...
Svar
4
· Visningar
10 789
Senast: HeleneK
·
Hundhälsa Ja, här kommer en till tråd om prostataproblem. Är det någon här som har hört om om hanhundar som haft problem med prostatan, där den...
Svar
8
· Visningar
11 960
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka