Hanhund med avelsrätt

Stina40

Trådstartare
Hej, jag har en hanhund som jag köpt med ett "köpeavtal med bibehållen avelsrätt" och undrar om parning av tik avser endast uppfödarens egna tikar eller om det även ingår i avtalet att uppfödaren kan upplåta hannen till allmän avel av andras tikar? Försöker läsa mig till det men det står inget tydligt. Någon som vet?
Tack på förhand

Sv: Hanhund med avelsrätt

Det gäller alla tikar oavsett vem som äger tiken. Personen som äger avelsrätten till hunden väljer tik och när hunden ska para.

Sv: Hanhund med avelsrätt

Dom avtal jag sett så finns inget om vems tik som ägaren får para hanen med, bara ett visst antal kullar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras (Jag ber om ursäkt om jag skriver rörigt men jag har många tankar och funderingar i mitt huvud) Jag har fått en förfrågan från en...
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: MiniLi
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 727
Senast: Shark
·
Övr. Hund Ni som är lite mer insatta i ämnet. Frågar åt en kompis. Om man har köpt en tik med bibehållen avelsrätt, kan uppfödaren då komma...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
15 938
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V