Hanhund, 1.5 år kissar inne!

L

Livet i sig

Varför?
Var:
I köket under barstolarna, nere i källarhallen där vi är ofta (rum, dator, tvättstuga m.m.)

Gjort hitills:
Låst in honom med oss under natten, haft köket och källardörren stängd när vi är ute.
Annars vi äter har köket öppet, däremot han går in när vi inte ser!!

Idag gjorde jag nog helt åt skogen fel..eftersom jag inte ser när det händer..
Jag tryckte ner nosen och skickade ut honom på tomten.

Hur löser vi detta utan att jag får spelet?

Tack på förhand,
Jessica

Sv: Hanhund, 1.5 år kissar inne!

Sorry, glömde lite fakta om det behövs.

Bichon Havanais
Glad, pigg, lekfull, med man måste vara försiktig med tillsägelser.
Han är rädd för hastiga ljud, dammsugaren.

Älskar att vara ute och snosa..ler. som jag tycker är så tråkigt, så efter ett tag är det mitt tempo.
Och så klart hittar han inte mig, när jag gömt mig bakom ett träd eller likn.Så jag får ropa då, för han är inte upplärd med sök har jag märkt, skratt!! Mitt fel, skall jobba på detta.

En baknts hund gjorde samma sak. Han fick någon spruta så han slutade "skvätta" runt.

:confused::crazy:
Har du tagit ett urinprov på honom?
Vill i all välmening avråda dig från att doppa nosen i han kiss. Detta var brukligt på 60-70talet.Innan man visste hur illa det gör dem mentalt. En gång gjorde honom inte ngt,det kan jag lova dig.Det förtroendet får du snabbt tillbaka.
Hur många timmar går det mellan promenaderna?
Vad är en kissfläck i det stora hela;)
Självklart måste han få hjälp med sitt kissande. Men ju argare man som ägare blir,desto svårare blir det att få detta beteende att brytas.
När du vet att han inte har ngr bacterier el.dyl,då får du se till att berömma utan att överdriva,när han kissar utomhus. Var positiv när du tar ut honom,även om kisset rinner.Var ute till han har kissat igen. Jag har faktiskt kisskomando på vår kille. Funkar väldigt bra,t.ex när man åker stora båtar:idea:Visa att du är lugn och sansad,så ska du se att det fixar sig.Lycka till.

Är det nåt han har hållt på med sen han var valp eller har han börjat nu vid 1,5 års ålder?

I månadens ex av Härliga Hund kunde man läsa en del trix om innekissande hundar. Hunden i artikeln hade fyra mattar eller något sådant och var stressad. Han slutade kissa inne här han slapp flytta så mellan sina mattar och fick bättre rutiner.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 930
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 499
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, Jag har en kastrerad hanhund som är 10 år gammal. Han är en blandras och är lika pigg och alert som den dag jag köpte honom som...
Svar
5
· Visningar
3 262
Senast: dpmatte
·
D
Hundhälsa Jag har en blandras-hane på drygt 2.5 år som helt plötsligt börjat kissa inne. Han är en korsning mellan Hälleforshund/Gråhund/Jämthund...
Svar
12
· Visningar
15 215
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II