C

challlle

hej!
Min häst har börjat hänga i högertygeln. Började för ca 1 vecka sen. Lättar på tygeln direkt men sen när jag tar tillbaka hänger han igen. Vad ska jag göra? är ju väldigt jobbigt.

Sv: hänger

Det är rätt troligt att den försöker avlasta vänster bakben av något skäl. Försök aktivera det så den bär där istället för att skjuta vikten diagonalt fram på bogen.
Kolla så den KAN bära där och inte har ont. Det kan ju var så att den skjuter över vikten fram för att slippa bära just därför. Men kan vara bekvämlighet/svaghet/stelhet som är ofarligt att belasta på med.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: Cs218
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 691
Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 369
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar