C

challlle

hej!
Min häst har börjat hänga i högertygeln. Började för ca 1 vecka sen. Lättar på tygeln direkt men sen när jag tar tillbaka hänger han igen. Vad ska jag göra? är ju väldigt jobbigt.

Sv: hänger

Det är rätt troligt att den försöker avlasta vänster bakben av något skäl. Försök aktivera det så den bär där istället för att skjuta vikten diagonalt fram på bogen.
Kolla så den KAN bära där och inte har ont. Det kan ju var så att den skjuter över vikten fram för att slippa bära just därför. Men kan vara bekvämlighet/svaghet/stelhet som är ofarligt att belasta på med.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 492
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
273
Senast: Jeps
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 574
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30