Hänga upp tyg

karamelldrottningen

Trådstartare
Hur vore ett lämpligt sätta att hänga upp tyg på väggen?
Har ni gjort det?
Behövs kanske en rundstav högst upp eller finns det andra bättre sätt?
 
Gardinvajer eller stålvajer fäst i öglor i väggen. Beror ju på hur hårt du vill spänna och hur tungt tyg du har. Och om du har väggar som håller.
Jag har också använt det, varianten från IKEA. Du får spänna vajern HÅRT dock, det är bra att vara två för att få till det bra.
 
Lite beroende på vad det är för typ av tyg och hur det är menat att hänga... Men att nita fast det på en trälist är mitt huvudalternativ. Har gjort så när jag skulle ha väggskydd längs hela långsidan på sängen t.ex. Är det stort och ska vara fondvägg/tavla så hade jag gjort en träram och spänt det över. Är det mer tunnt och sirligt så hade jag tänkt att det ska hänga friare med sydd kanal från någon pinne/gardinstång. Har använt fisklina för att få osynlig upphängning av en pinne som jag ville skulle hålla sig direkt intill väggen en gång.
 

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Rosett
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 069
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 201
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp