Hane och hane!

eviliny

Trådstartare
Har en hanhund på 3 år hemma nu. Letar efter en hund till, då min nuvarande är blandras och känner att jag mig väldigt begräns med han inom bruks och utställning pga av att han är blandras. Det jag letar efter är en pincher alt dobermann men nu när jag sitter och letar så ploppar frågan upp kan man ha två hanar som båda är okastrerade tillsammans? Min hane bry sig inte om det finns kulor eller inte eller om det är tik, utan är likadan mot alla..

Men kan jag ha en hanne till??? vågar man lämna dom hemma själva?? Tanken är att jag vill ha en valp/unghund på ca 7 månader pga av att jag pluggar 3-4 dagar i veckan och är då bort ca 4timmar, så blir det en hanne så tar jag över den just när den börjar bli könsmogen. Blir det en tik så har jag vakt under tiden den ska löpa...
Har inga planer på att skaffa hund i morgon utan det blir nog någon gång i aug/sep har just bestämmt mig för ras så nu är det färg och kön som ska övervägas...

Vad tycker ni om kön frågan?
 
Sv: Hane och hane!

klart det kan funka, men det kan gå åt H****** också.
kanske kan fråga PIRU, som har 2 hanar?
Sen kanske det blir bökigare att ta in en hane som precis håller
på att bli könsmogen än en valp.
 
Sv: Hane och hane!

har funderat och funderat, det verkar luta åt att det blir en tik... känns som om det kan funka med två hannar, men risken är större att det smäller.. men som sagt har en stund till och fundera på..
 
Sv: Hane och hane!

Jag har två stucken okastrerade hanar och det går alldeles jätteutmärkt. Däremot får du räkna med att det kanske blir bråk ett par gånger innan alllt "läggs på sin plats". Det är sånt dom måste få göra upp själva. Däremot är det lättare om den nya hunden är en valp från början. Inte nödvändigtvis en 8 veckors valp, men iafl lite yngre än sju mån (även fast det borde gå bra ändå). Det ska nog inte vara några somhelst problem :) , jag tycker det är schysstare att ha två hanar el två tikar ihop snarare än én hane o en tik.:banana: