Hane eller hona? Kanin.

KesoNeso

Trådstartare
D0E0590D-6F58-48B7-8394-CEC1B21BB035.webp

Hej.

Är det någon som är bra på att se vilket kön det är på kaninungar?
Jag är själv inne på att det är en hona, men jag är långt ifrån något proffs på att se skillnad.
Om någon tycker det ser konstigt ut är det för att kaninen ligger upp o ner :D Dvs anus är längst upp på bilden.

Hoppas nu bilden kommer med också.

Och om någon kan får ni gärna gissa vilken ålder ni tror det är på dem, då detta kom som en överraskning för oss och ungen har legat gömd i en håla i hagen.

Skulle gissa mellan 4-7 veckor beroende på raser i ungen.
Tack!
Det är en blandning mellan dvärgvädur och vildkanin. Mamman rymde tyvärr en gång och var borta över natten. Så det var helt oväntat och oplanerat, därför vet jag inte åldern riktigt.
Men har själv gissat runt 4-5 veckor där vid den tidpunkt bilden är tagen.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 158
Senast: Skjøldur
·
Däggdjur I torsdags förra veckan när jag hälsade på pojkvännen fick jag ett samtal. Det var min pappa som undrade om vi hade plats för en kanin...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 567
Senast: DarkInNight
·
Däggdjur Jag var i djuraffären och kikade på kaninungarna, gick förbi något som liknande ett akvarie och kikade i det. Och där sprang det runt...
Svar
17
· Visningar
7 264
Senast: Lajne
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 224
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar