Handsprit i hästvården

Sv: Handsprit i hästvården

Nej just det.. Vi vaccinerar oss för att staten gillar att slösa våra pengar på onödig medicin som vi egentligen inte behöver... Så måste det vara.. Och vaccinerade smittar ändå om de väl blivit sjuka, det är därför dom anser att alla ska vaccinera sej för att skydda de som är riskgrupper.. Och just det... Vi bör alla bära hattar av aluminium så inte staten kan läsa våra tankar...

Handspriten skulle jag fortsätta använda, skyddar ju inte bara mot svinis och som flera sagt, super att kunna desinficera händerna i stallet innan man tvättar sår.

/ Lavinia, trött på konspirationsteorier när det finns verkliga existerande hot mot bla personlig integritet som man glatt går med på...

Bingo, 5 rätt :bow:

Fågelinfluensan var iaf ett PR trick, sjukdommen har funnits i flera hundra år, och man får den bara om man äter djurets avföring eller inte tillagar köttet ordenkligt.

Och jag tror inte någon i sverige vare sig äter avföring från fåglar eller har missat att man alltid ska vara mkt noggrann när man tillagar fågel :cool:

Hur det är med svininfluensan vet jag inte, men jag är iaf inte vaccinerad.

KL De som är lite intresserade av medicinhistorioa kan ju kolla lite hur tex spanska sjukan uppförde sig.
Ingen har hoppats att "svininfluensan" skall uppföra sig likadant men åtgärderna har baserats på risken.
PL

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
460
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka