Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Jo det är ju storartat...men hur myckat av dessa pengar får Western och Islandshästryttarna ta del av :(

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Precis... eller alla som inte ägnar sig åt just dressyr eller hoppning.

Men det är ju roligt ändå, kul att det satsas på ridsporten! Nånstans är det nog positivt för oss alla oavsett gren.
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Vad jag vet har min klubb inte fått något stöd av pengar av någon någon gång? Vart går pengarna? ( till ridsporten jovisst!) men till vilka inom ridsporten?
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

"Knyckte en snabbknapp" Svaret ej riktat till någon speciell

Ellinor * skrev:
Vad jag vet har min klubb inte fått något stöd av pengar av någon någon gång? Vart går pengarna? ( till ridsporten jovisst!) men till vilka inom ridsporten?

Vanligen beror sånt på att klubbstyrelsen icke skickat in ansökning eller att ändamålet man sökte till låg utanför handslagets regelverk.
Western, isisar eller vad är detsamma. "Väck" klubbstyrelsen och gör korrekt ansökan i tid.

Läs på SV Ridsportförbundets hemsida (massa delar att läsa) om vad som gäller.

MUH
// Fnys
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Gäller det även då klubbarna inte är medlemmar i Svenska ridsportsförbundet? Alla organisationer är ju inte medlemmar där, t.ex. alla westernföreningar!
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Solafekub skrev:
Gäller det även då klubbarna inte är medlemmar i Svenska ridsportsförbundet? Alla organisationer är ju inte medlemmar där, t.ex. alla westernföreningar!

Svaret står i Fnys förra inlägg. Läs de många och ingående reglerna
i sak på Sv Ridsportförbundets sidor om Handslaget. Inte särskilt krångligt, men mycket text. Eller låt någon ur klubbstyrelsen ringa de telefonnummer som står där, och fråga.

Naturligtvis "kostar det tid och kraft" att läsa innantill och göra korrekt ansökan. Men ingen får "pengar" gratis utan seriös motprestation".

//Fnys
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

phnys skrev:
Naturligtvis "kostar det tid och kraft" att läsa innantill och göra korrekt ansökan.

Självklart, jag har inte påstått något annat. Men jag undrade bara om det överhuvudtaget är möjligt för westernklubbar som inte är medlemmar i Svenska ridsportförbundet att också ansöka? Annars är det ingen idé att lägga ner någon tid på att skriva en ansökan! ;) Ska läsa informationen på SvRF:s hemsida senare ikväll, har inte tid nu! :)
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Nu har jag fått svar från Sv. Ridsportförbundet att det är bara de som är anslutna till Riksdrottsförbundet som kan söka pengar från handslaget. Det innebär att Western och islandshästrytarna inte kan få del i handslaget :mad: :mad:

Rolle på Österlen
medlem i SIF (c:a 7000 medlemmar)
Islandshästar på Lösdrift
 
Sv: Handslaget ger Ridsporten nya miljoner

Rolle skrev:
Nu har jag fått svar från Sv. Ridsportförbundet att det är bara de som är anslutna till Riksdrottsförbundet som kan söka pengar från handslaget. Det innebär att Western och islandshästrytarna inte kan få del i handslaget :mad: :mad:

Rolle på Österlen
medlem i SIF (c:a 7000 medlemmar)
Islandshästar på Lösdrift

Typiskt! :mad: Så jävla hopplöst! :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Totalt kommer över 2 300 föreningar att få ekonomiskt stöd genom regeringens nya stödpaket, där pengarna börjar betalas ut på måndag. På...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I regeringens budgetproposition för 2016 aviseras att statens stöd till idrotten ökar med totalt 197 miljoner kronor 2016, 208 miljoner...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Regeringens satsning på hästsektorn -Livskraftigt hästföretagande -har pågått under åren 2006-2010. Totalt har...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SvRF) SOK, Sveriges Olympiska Kommitté, presenterade på måndagen de ryttare som är uttagna att rid OS i Peking där ridsporten avgörs i...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp