Handlerträning i Karlstad?

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag och sambon är och hälsar på mina svärföräldrar i Karlstad och kommer troligtvis att stanna några dagar längre än väntat. Detta innebär att jag missar den viktiga handlerträningen på tisdag och onsdag kväll i Stockholm.

På söndag ska vi ställa ut guldklimpen, och eftersom han helt plötsligt fått för sig att alla utställningsdomare är elaka och hemska hundhatande varelser behöver jag verkligen träna!!!

Fråga 1. Finns det någon handlerträning i Karlstad nu i veckan?
Fråga 2. Har ni några tips på hur jag ska få honom att inte backa och dra svansen mellan benen för domaren?

Tack på förhand!
Pinglan

Sv: Handlerträning i Karlstad?

Om han är i en spökig period och finner andras kladdande jobbigt så skulle jag skippa den kommande utställningen. Ser ingen mening alls med att utsätta vare sig själv eller hunden för detta. Fortsätt träna när ni kommer hem istället och återuppta ställandet när han normaliserat sig i humöret och träningen gett resultat. Du kommer antagligen inte att hinna fixa det till på söndag ändå och då är risken att beteendet bara befäst ännu mer.

Hoppa utställningen. Det är ju inte SM vi talar om här.

Hej!

Tack för ditt svar!

Nä, det är inte SM. Långt ifrån. Men eftersom den är på "hemmaplan" vore det kul att vara med. Anledningen till att jag så gärna vill hinna träna en gång innan utställningen är just för att se hur den tidigare träningen (där han varit jätteduktig) är befäst, annars tänker jag - precis som du föreslår - stanna hemma. Det lustig är han alltid varit hur okomplicerad i alla sammanhang utom just i ringen (vad gäller kladdandet). När jag ställer honom utanför eller låter okända människor titta på honom viftar han på svansen och är glad...?? Kanske är det bara jag som spökar upp honom???

Tjing!

Det är ju mycket möjligt att han känner av att du är nervös och så trissar han igång. Du kanske kan låta någon annan visa honom och se om det är någon skillnad?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka