Handikappad och gravid

PopcornPlayer

Trådstartare
Jättekul :crazy:

Blev överkörd av en buss häromveckan och hoppar omkring på ett ben. Nu kunde det hela gått mycket, mycket värre, men jag har en krossad fot som ska opereras igen nästa vecka. Jag ska ligga med foten i högläge i en skena så den inte blir sne, men kan pga magen inte ligga på rygg och pga en krossad fotknöl inte ligga på höger sida. Jag kan i stort sett inte äta ngt smärtstillande pga barnet. Jag kan inte gå ut med hunden. Jag kan inte bo hemma (ingen hiss). Foten kommer inte bli återställd (hur pass är för tidigt o säga) o utan en fullt fungerande fot måste jag byta karriär.

Faaaan vad trött jag blir :cry::mad:

Sv: Handikappad och gravid

*Skickar tröst och peppkramar*

Det lät inget vidare det där alls. Hur långt har du kvar av graviditeten?

Kan inte göra mer än att skicka tröst och peppkramar.

Får man fråga vad det är för karriär som blir förstörd?

Nu är jag ovanligt bitter (blir lätt så utan smärtstillanden :p) o sur, om karriären är helt förstörd vet vi inte än, dock ser jag inte alltför pessimistiskt på saker o ting ft, o läkaren vägrar säga mer än att vi får vänta, se o hoppas på det bästa.

Arbetar m hästar som beridare/unghästutbildare (dock har jag ej arbetat under grav.), inom hoppning.

jag har typ samma skada. Och jag kan rida idag igen. Hade nog kunnat komma tillbaka snabbare om jag varit mer envis, för mig tog det två år. Är inte återställd, kan inte gå i högklackat, är för svajjig i fotleden, men bara jag har fotledsstöd så märks inte min skada av.
Så din karriär är nog inte sabbad. Ge dig fan på att du kommer klara det här så gör du det! *pepp pepp*

Vad blev skadat i din fot?

Jag har som sagt en krossad knöl (inner), stortån sliten ur sitt läge, men den är redan opererad o ser bra ut. Sen har jag 5-6 frakturer till i själva foten, typ i mitten o innersidan. Fotleden är dock oskadd.

Jag tror nog jag blir mer peppad om ett par veckor, jag har övervunnit svårare fysiska hinder än såhär.

Just nu är jag inte medveten om så mycket mer än smärtan, o den är inte särskilt peppande.

Dessutom har jag börjat röka igen, jag som nästan helt hade lagt av :(

jag krossade hela ankeln ungefär. Och har en metallplatta utanför min ena fotknöl, vet inte om knölen sitter kvar innanför kanske. Du kommer känna dig bättre bara den värsta smärtan går över. Och du kommer antagligen kunna rida igen. Ge dig bara fan på det.
Och tänk på bebben! Rök inte!
Får man inte dessutom sämre blodcirkulation av att röka? Det kanske inte är så ultimat att börja röka nu då när din cirkulation lär vara nedsatt redan i din skadade fot...

Usch, vad jobbigt! Vilken otur! Det låter som en jättejobbig grej utan att vara gravid. Att vara gravid just när man råkar ut för något sånt!:( Jag tycker verkligen synd om dig! Hoppas att du kan gå när bebisen är född.

Varför kan du inte äta smärtstillande??

Jag tycker du ska ta och kolla upp det en gång till.
Jag fick revben knäckta tre veckor innan förlossning, och jag åt citodon.

Och det var ok från läkare, annars hade jag naturligtvis inte gjort det!!
Badenbaden stol med skadad fot på en pall???

Hängmatta inne??;)

Glöm inte att chokladpraliner har en läkande effekt!!;)

Gör ett nytt försök att sluta röka!!
Du klarar det!!!

Jo, vilket resulterade i att sambon skvallrade för doktorn satte mig på blodförtunnande (i spruta!!!) en gång om dagen.. :p

För att jag är gravid tydligen. Får alvedon + några andra värktabletter, men jag upptäckte att det inte gör någon skillnad om jag äter dom eller inte. Gör lik förbannat lika ont :/

Har inte rökt sen i fredags nu, så det går väl. Dock blir det nog någon cigg på operationsdagen...

Jätteblåsan som var på en av frakturerna har släppt nu, foten luktar inge vidare *spysmiley* Ringde sjukhuset o frågade om jag skulle linda av o tvätta m något, men jag skulle låta det vara eftersom jag ändå skulle in imorron...

Dessutom har jag börjat röka igen, .... (

Försök att sluta.
Det motverkar läkningen jättemycket.
Både cirkulationen och förkalkningen i skelettet påverkas.
Du behöver äta nyttigt också.

Får du ingen hjälp?
Eller ersättning från den som körde över dig?

Jag lider verkligen med dig.

det där fick jag också. En baggis att ta. Mamma satte dem i magen på mig, hellre det än blodpropp. Lycka till!

Bädda upp dig i en fotölj som du kan luta bakåt och lägg fötterna på en pall eller stol med kuddar på.
Så tog jag mig igenom alla mina 3 graviditeter.

Du kan också lägga en kudde under ena sidan på ryggen så att du lutar åt vänster eller höger.
På det viset klarar man av att nästan ligga på rygg som gravid.

Försök att sluta.
Det motverkar läkningen jättemycket.
Både cirkulationen och förkalkningen i skelettet påverkas.
Du behöver äta nyttigt också.

Får du ingen hjälp?
Eller ersättning från den som körde över dig?

Jag lider verkligen med dig.

Jo bussbolagets försäkring betalar ut för sveda o värk, dessutom blir det väl något slags skadestånd. Men det tar tid innan sådana pengar kommer tyvärr. När det går o avgöra hus pass bestående men jag får, betalar både mitt eget försäkringsbolag och bussbolagets försäkringsbolag ut ersättning.

Nu har jag klarat mig riktigt bra utan att röka när jag fått vara hemma, men på sjukhuset fixar jag det inte riktigt. Var rökfri när jag kom hem, las in igen i tisdags (skulle opererats igen igår, men operationen sköts upp 6 dagar o jag skickades hem igen igår) o kunde inte låta bli o röka. Nu har jag inga trevliga erfarenheter från sjukhus, så att jag ens fixar att känns sjukhuslukten utan att bryta ihop totalt är ett framsteg.

Jag har levt på frukt och caféterians pannkakor, sjukhusmaten är grotesk :crazy:

Nu är jag hemma o drömmer mig bort i inredningskataloger o renoverar hela lägenheten i huvudet - för bussbolagets pengar ;)

Bor tillfälligt hemma hos mamma och pappa, då pojkvännen inte kan bo hemma hos oss på ett par veckor till och jag fixar inte riktigt att gå ut med hunden själv :p

det där fick jag också. En baggis att ta. Mamma satte dem i magen på mig, hellre det än blodpropp. Lycka till!

Jag har sprutfobi så jag tycker det är lika jobbigt varje kväll :p
I magen skulle jag aldrig våga, det bor ju någon där inne :o även om nålen bara är i huden, men ändå *ryser*

Du har säkert hört det 10000 ggr, men rökning minskar ju blodcirkulationen och risken för proppar ökar. Det kan drabba dig, men också pyret i magen. Något sånt önskar man inte ens sina ovänner.

Hoppas de får ordning på foten. Och se sjukhusbesöken som träning inför förlossningen och tiden på BB ;)

(Fast jag fick faktiskt väldigt god lunch där...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 636
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar