V

Vertigo

Jag har världens uslaste händer och borde egentligen inte få rida över huvudtaget. Jag blir så stark och stum - antagligen för att jag spänner axlarna och naturligtvis påverkar det min hästs mun.
Har någon ett bra tips eller något som man kan tänka på för att liksom släppa efter....?

Sv: Händer!

Jag har världens uslaste händer och borde egentligen inte få rida över huvudtaget. Jag blir så stark och stum - antagligen för att jag spänner axlarna och naturligtvis påverkar det min hästs mun.
Har någon ett bra tips eller något som man kan tänka på för att liksom släppa efter....?

Hej Hej, vanligt problem. Slappna av i både axlar och ben och rid med sitt säte. lämna händerna åt hästens mun å ansvar. du rider hästen inte i form med dina händer utan hur den arbetar sina ben. Lycka till :)

Be någon longera dig och träna på att rida med sitsen och lek lite flygplan mm så att du slappnar av och lär dig rida utan händerna! :)

men grejjen är den att jag är ju fullt medveten om det så då försöker jag vara lättare i handen, och då blir det glapptygel i stället - varpå min tränare blir tossig. Men det är liksom bara höger kom jag på idag, vänster är helt okej... fast det kan ju vara för att hon är stelare i höger sida...

Man tack för era svar, ska prova det :)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801
Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 409
Senast: Sar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 339
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar