Händer konstiga saker här hemma

Mirre

Trådstartare
Har en lampskärm i bokhyllan, den ligger en bit in från kanten så den kan inte ramla ner av sig själv. Satt vid datorn en kväll nu i veckan, katten sov i min säng, bara ena sonen var hemma och han sov i sitt rum. Hörde att något lät och hittade lampskärmen på golvet. Har stått och skakat och ruskat på bokhyllan och skärmen har inte rört sig.

Har en stol i sovrummet som jag hänger kläder på, igår låg kläderna på sängen och stolen var tom. Kan iof ha varit sonen men förstår inte varför han skulle flytta kläderna. Såg aldrig att han ens var in i sovrummet.

Hängde upp apelsiner med nejlikor i nu till jul, en fick hänga ovanför köksbordet, i morse låg apelsinen på bordet. Kan förstås ha ramlat ner men ingen av de andra har gjort det, hängde upp den igen och skakade på banden, då ramlade den inte ner. Katten når den inte

Absolut mucklor, ha inga skruvar liggande framme för då försvinner dom garanterat;) skämt o sido, hoppas det inte händer fler liknande saker. Lite småläskigt kan jag tänka.

Låter som du har besök av "din hus-ande" Jag är ju medial och tror på andar (gillar inte ordet spöken), och hemsöks ofta. Senast kom min faster och lämnade ett budskap i form av att välta ut en skål med pärlor jag fått av henne. :)

Min kompis mamma är medium, och jag låter partisk när jag säger att hon är det enda mediumet jag tror på, men om du själv inte är nog öppen för att få reda på det - hitta någon som är det! :) Alltid roligt att veta :)

Låter lite som samma som hände i min förra lägenhet. Första halvåret jag bodde där trillade böcker ner från bokhyllan och dammsugaren startade sig själv.
Jag hade inget emot att ha ett spöke på besök om han inte gjorde mer än så, men han försvann efter att ha spökat 4 gånger.

Har haft medium ute förut fast i ett annat hus.
Så är ganska säker på att det är mina morföräldrar som är här, så kanske ska ta ut någon igen för att höra vad de vill. Det spökar här, hos mina föräldrar och hos min bror. Faktum är att det spökat i alla hus vi bott i mer eller mindre :p Två av husen (har flyttat en del genom åren) var det folk från platsen som var kvar.

Låter som du har besök av "din hus-ande" Jag är ju medial och tror på andar (gillar inte ordet spöken), och hemsöks ofta. Senast kom min faster och lämnade ett budskap i form av att välta ut en skål med pärlor jag fått av henne. :)

Kan andar istället för att fysiskt flytta saker också påverka människor/djur med att förmedla känslor?

Kan andar istället för att fysiskt flytta saker också påverka människor/djur med att förmedla känslor?
Det tror jag de kan, man kan ju känna av att man får huvudvärk eller blir på dåligt humör direkt man går in i ett hus där det finns andar. På grund av energierna då (sade de på det okända alla fall :p )

Ja de kan påverka än genom mediala överföringar. :) Jag har upplevt det flera gånger. Via känsloförmedling :)

Sedan om man flyttar brukar andar som står en nära följa med, om det är en ande som vistats i ens gamla hus sedan innan man kom dit kan man fråga om anden vill följa med - men ibland stannar de "där de hör hemma"

Här hemma händer en del men inget som flyttar sig. Hör ofta att ngn går på vinden, hunden har skällt ut den tomma fåtöljen, jag hör att det går i trappan vid köksingången och det låter som att ngn kommer hem, hundarna springer till dörren för att skälla och kolla men ingen där. I ett gammalt grammofonskåp (som vi inte har kvar) så har en av dörrarna öppnat sig själv några gånger och den är riktigt svår att öppna så det glider liksom inte upp av sig själv. Funderat lite på vem det kan vara men verkar rätt harmlös så han eller hon kan väl hänga här lite om han eller hon nu vill det :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Övr. Katt Vi har två stall/gårdskatter. Det är meningen att de ska jaga möss! De får lov att komma in, men de har ingen kisslåda inne utan ska...
2
Svar
28
· Visningar
2 861
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar