Han verkar ha ONT...hjälp!!!

Empalie

Trådstartare
Min pålle är behandlad för hovledsinflam bägge fram och knäled bak. Dock krånglar fotfarande höger fram då de andra verkar ha tillfrisknat. Han har vilat i nio veckor.Idag när jag skulle ut med pållen på morgonen gick han jättelustigt. Han verkade verkligen ha ont. Skall jag beskriva gången så gick han sakta, obalanserat och sträcker på halsen och liksom änder och vrider på huvudet. Gången är även stötig och ej i takt. Såhär dåligt har han nog aldrig gått ut sedan vi fick diagnosen. Usch vet inte vad jag skáll göra, mår verkligen skit för tillfället p.g.a av andra omständigheter. Har ett återbesök inbokat på Måndag. Just nu går han i en ganska liten plan gräshage med sin kompis, de är väldigt lugna men står jku inte helt stilla hela tiden. De busade lite igår men kan att göra med att hagen var ny för dem båda, idag är de lika lugna som vanligt. Med rörelse menar jag att de skrittar och rullar sig, min pålle rullar sig säkert sex gånger då han kommer ut på morgonen, han tycker det är jätteskönt.:love:

Vad skall man göra tills återbesöket. :confused:

Kan tillägga att jag hade honom i sjukhage de fem första veckorna, gick bra i början men sedan kom problem som att han rullade fast i staketet, blev jobbig tt leda ut och in(riktigt jobbig).

Sv: Han verkar ha ONT...hjälp!!!

Ingen som har något gott råd på vad man ksall göra, skall åka och ta in pållen nu och hoppas att han går bättre. KOmmer den här j*klä inflammationen att läka någon gång?????

Om jag varit dig hade jag nog haft kvar honom i den hagen han står i, så länge de ser ut att hålla sig så lugna som det låter men jag hade ringt veterinären och rådfrågat, även om du har ett återbesök på måndag. Hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Håller tummarna för att han snart är bra.

Min pålle har precis fått börja skritta lite försiktigt efter en kotledsvrickning tidigt i höstas med 9 veckors boxhagevila så jag vet precis hur uppgiven man kan känna sig.

Som sagt ring och rådfråga vet.!
Se till att din häst verkligen blir rejält genomkollad så du får reda på vad som kan tänkas orsaka problemen!
Lycka till.

Vi var ute i stallet ikväll och skulle ta in honom, han gick betydligt bättre in men skulle inte förvåna mig om han ville in snabbt p.g.a skitvädret. Han var heller inte lika varm i hoven på höger. Usch man får huvudbry. Skall ringa in till ATG imon och höra en tror bara de säger at jag skall avvakta till Måndag då vi har tid. Man får väll ha is i magen. Börjar bli osäker på om de stirrar sig blinda på hovleden, sist var ju både vänster fram i princip haltfri och knäleden bak haltfri men höger hälta fanns kvar.

Men nu är jag uppriven eftersom jag aldrig har sett honom såhär, i början av konvalensen var han ju odräglig och nästan ohanterlig p.g.a av all energi och jag har också börjat tänka på att detta kan ha varit p.g.a av smärtlindringen han då fick. Sist sprutade de bara frambenen muskulärt. Har de inte värmekamera på klinikerna de verkar ju vara väldigt bra då man kan se hur stor pass av leden som är inflammerad man tycker det borde vara en ganska tidig användvbarhet av ett sådant instrument eller????

Hur hardet gått för dig , hade inte du liknande problem med din pålle!!!:confused:

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Sol
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 682
Senast: MalanMjöl
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka