Han tror att han är helt normal

Sv: Han tror att han är helt normal

Men min facebook är ju inte privat.. Är det ingen annan som kan se heller?
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Vad ledsen jag blir :( Jag kan inte heller se om jag loggar ut från min facebook men ändå är alla inställningar på offentligt. Synd!!
 
Sv: Han tror att han är helt normal

ladda upp på tuben då? Min häst är också en bananätare, jag är nyfiken på att se varför din är så unik :D
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Kan slänga in en film på bananätande häst ...

Klicka på bilden:



(och hoppas att TS får ordning på sin film! Gs nya ägare ger honom bananer då och då så han är en lycklig ponny)
 
Senast ändrad:
Sv: Han tror att han är helt normal

Vad fint att äta banan och vilja ha den skalad min äter den med skal och allt, banan är mums mums enligt henne, det bästa lördags godiset
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Gissar att filmen kanske visar ett udda sätt hästen äter banan på , inte att den äter banan i sig ?
Banan är ju favorit hos de flesta hästar , har tillochmed gjorts preferens forskning på häst med banan, äpple, morots smak och banan vann i preferens :)
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Halv KL

Jag hittade inte filmjäkeln på min mobil så jag kan inte lägga över den på datorn :arghh: Den finns ju i mobilen men när jag kopplar ihop datorn och mobilen finns den inte i datorn? :banghead: Och man verkar inte bara kunna ta filmen från facebook?

Men det som är på filmen är min ponny som äter en banan. Han tuggar länge och väl, och när han är klar med det sträcker han ut tungan en liten bit av tungan och formar den som en skål, och sedan suger han ur saften ur det han har i munnen :rofl: Han kan stå så i flera minuter! Han gör det längst med tex banan, morot och äpple, men det fungerar lika bra med hö, gräs eller havre. Han gör det inte om han har mycket av något, men om han bara får en treat :laugh:

Det är så svårt att förklara! Det måste ses!
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Har också för mig att banan är populärt bland hästar, i teorin. I praktiken vet jag knappt några som äter det, bara min häst och en till i min närhet som glatt mumsar i sig.. Resten spottar ut med äcklade miner :p
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Min förra häst tyckte att banan luktade himmelskt gott - men att det smakade blä. Varenda gång man åt en banan i hans närhet så kröp han nästan upp i knäet i sin iver över att få smaka. Och när man väl gav honom en bit så spottade han ut den illa kvickt och grimaserade och skakade på huvudet en lång stund efter. :p
 
Sv: Han tror att han är helt normal

Hahaha, sådär är ju monstret med nästan allt också :D Ska JÄMT smaka allt man har, vare sig det är hästgodis, kakor eller något annat.. Men inget utom frukt (och knabbersticksgodis från hööks :p ) går hem, allt annat spottas ut lika fort som det åkte in. Det roliga dock är att han inte verkar kunna koppla ihop lukt och smak, för han måste smaka allt två eller tre gånger (och spotta ut det efter varje gång) i rask följd innan han inser att han inte tycker om saken ifråga...
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 836
Senast: alazzi
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 936
Senast: Mickizz
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 874
Senast: mily
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 848
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp