Han stinker!

Cina

Trådstartare
Jag köpte i november en huskatt från ett katthem här i närheten. Anton som min nya vän heter :love: :love: är en otroligt härlig liten herre, kastrerad, vaccinerad och avmaskad. Han är pigg och glad, envis som synden och börjar så sakterliga komma in i vår familj. Tom gammelkattan börjar acceptera honom. Jag tror iof att det skulle gå snabbare om han slutade hoppa på henne så fort hon vänder ryggen till men det är bara en teori :D

Nu till problemet. Han stinker! Både ur munnen och avföringen. Har ni nåt tips? Kan det vara fodret? Just nu äter han nåt helt vanligt kattfoder från Coop. Det var nästan värre när han fick Hills foder för unga kastrater. Och avföringen :eek: :eek: Man måste vakta honom vid kattlådan för får det ligga ens fem minuter så stinker hela lägenheten.

Jag har hört att tandsten kan lukta ur munnen, stämmer det? Måste han in till vet för skrapning eller finns det nåt bra sätt att ta hand om det hemma?

Hjälp :crazy:

Sv: Han stinker!

Dricker kissen mjölk? Testa att byta ut den mot A-fil eller ge bara vatten, det kan hjälpa.

Mna kan också ge skonkost en tid, ris och kokt vit fisk eller köttfärs.

Funderar lite på om det kan vara analkörtlar? Då stinker det också.

Vad gäller foder man kan ju prova sig fram, men bäst att byta gradvis, en del katter tål inte snabba byten så bra.

Det där med mjölken kan stämma.

Nä, han dricker bara vatten. Analkörtlar? Vad är det? Ja, jag vet ju vad analkörtlar är men vad kan dom få för problem med dessa och vad ska man göra åt det?

De kan få inflammationer i analkörtlarna. Det märker man bla genom att det luktar illa.
Katten brukar försöka tvätta dem, gnider sig mot marken osv.

Veterinär får tömma dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka