han dricker nästa n ingenting...

O

_otursbarn_

min lilla pålle... annars mår han super men jag blir lite orolig. når bra sätt så han får i sig tillräckligt. har är det sååå varmt så han måste få i sig mkt ju? :confused:
 
:crazy: Så länge han mår bra och inte är uttorkad borde han ju må bra.
 
nope.. han ska ut på bete i juli. nu går han i en hage med ynke pynke liiite gräs (några strån) :smirk:
 
:crazy:

Vet inte vad det skulle kunna bro på, men vill du att han ska få i sig mer vatten kan du ju blanda lite betfor med mkt vatten.
 
Om hästen inte är uttorkad dricker han förmodligen det han behöver och då finns det ingen anledning att med olika medel försöka lura i honom mer vatten.

Nyp tag i skinnet på halsen och dra ut det. Om skinnet faller på plats igen när du släpper är hästen inte uttorkad.
 
Går hästen på grönt gräs i hagen? Däri finns massor av vatten. Det är skillnad mot vintern om han äter torrt hö. Min häst gör likadant dricker mindre när han går och betar grönt.
 
Har din häst fri tillgång till saltsten, om inte sätt in en saltsten i boxen/hagen så kommer vattenkonsumtionen öka, givetvis måste det finnas fri tillgång på vatten då förstås...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
421
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 675
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 257
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 016
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Utställnings frågor
  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp