han bröt mitt näsben!

Fibusen

Trådstartare
:rofl: det här är så komiskt!

busade med vovven igår,och hans stoora,hårda,tunga skalle träffade min näsa,det smällde till,knakade,och sen så svällde jag upp jättemycket! den som kännt på en pitbulls skalle VET hur hård den är... :crazy:

i morse var jag blå överallt,åkte hem till mamma och skulle säga hej innan jag stack till stallet,och hon frågar vad jag gjort,eftersom näsan är helt sne,springer till spegeln och kikar,och ja,den är faktist sne.. försöker känna lite,men det gör jätteont,men kan iallafall känna att den är sne... :crazy: :o :rofl:


kan han har brutit mitt näsben? tycker det är lite komiskt jag! :rofl: :rofl:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

jaa det kan hunden säkert gjort..hehe men det låter ganska roligt, men smällen kan ha kommit på ett lite känsligare område..

Stämm honom..böter är väl det minsta du kan begära.. :rofl:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

Jag har en liknade, men mer pinsam historia eftersom jag inte var den som blev drabbad,
Hundvakten var ute med hunden, och kom till ett staket. Ohc han vet att hunden är duktig på att hoppa så han tänkte gena. Hna komenderar hopp fler agånger till hunden - som vägrar. Staketet är så likt staketet hemma med ström i nämligen.(till getterna). Så tillslut så klättarar grannen över själv och ska böja sig fram för att lyfta över hunden. Men jut då bestämmer sig hunden för att hoppa .
Så deras huvuden smakar i hiop och grannen får glasöge mosade, näsblod och söndriga tänder.......
Tur nog så tyckta han att han fick skylla sig själv - annars hade det kunna bli dyrt för mig
 
Sv: han bröt mitt näsben!

Stämm honom..böter är väl det minsta du kan begära.. :rofl:

hahaha,ja,jag ska dra in hundmaten i en hel månad! :rofl:

låter helt sjukt,jag vet,men alla jag frågat tror att jag brutit den,eftersom den verkligen är sne! hmm,undra vems försäkring det här får gå på då! hahahahahaha!!! :rofl:


det läker av sig själv va? :crazy: den får väll va lite sne,för jag tänker då inte gå till farbror doktorn och bända tillbaka den...:eek:
:o :D
 
Sv: han bröt mitt näsben!

kan vara rätt bra att gå dit.. för annars så läker den i det läget den är nu.. och då kanske näsan blir jätte sne..

gå dit och hör i allafall..
 
Sv: han bröt mitt näsben!

När jag lekte med vovven och hans tugg-mutt för...säkert 11 år sedan började han ruska den varpå han släppte taget och den slungades iväg för att sedan träffa min näsrot, vilket gjorde rejält ont. Under ett par kommande år blev näsroten blå när det var minusgrader. Har aldrig kollat upp det där, dock :)
 
Sv: han bröt mitt näsben!

Jag har ett pucko som alltid måste hoppa upp och tacka när jag gjort nåt, tex borsta bort snö i ansiktet på honom.
Jag böjde mig ner och tog bort snön och när jag är på väg upp igen så hoppar han mot ansiktet samtidigt och får in en rejäl smäll på näsan så det knakar högt.

Kan ju säga att det ekade fula ord ute i snön, och hade det inte varit 20 grader kallt hade nog blodet sprutat. Hade skit ont i flera veckor.:crazy:
Ett halvår senare dängde hundskrället skallen rakt på näsan igen, men den här gången från sidan. Har allvarligt sett stjärnor vid dessa tillfällen. :D

Dom är rar dom små liven.:cool:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

:rofl: AJ!

Men jag tycker definitivt att du ska gå till doktorn, ett brutet näsben är inte att leka med hur rädd man än är för farbror Doktor :cool: dessutom tror jag verkligen inte att du vill ha en sned näsa för resten av ditt liv.
 
Sv: han bröt mitt näsben!

min hund mosade min tumme. *kras* sa det och benet var helt splittrat. det gjorde väldigt ont. den läkte ihop lite snett, men mina fingrar är så krokiga ändå så det syns inte så mycket.
 
Sv: han bröt mitt näsben!

:rofl: :rofl: :rofl: Min älskling gjorde så att jag var tvungen att gå och dra ut en kindtand. Han var på väg upp för att pussa mig och jag på väg ner. Tanden stöttes upp så att jag inte kunde bita ihop. Visst är våra små raringar underbara.:love: :love: :love:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

ja,visst älskar man dom så otroligt mycket vid vissa tilfällen....:devil:



:angel:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

Aoo! Jag vet hur du känner! Ungefär 2 timmar efter att jag läst din tråd så kom jag in genom dörren hemma. Välkomnades varmt som vanligt. Sen såg jag bara ett stort huvud,det smällde högt,knakade och sen svullnade det upp. Vaknade idag,blå som bara den,och en sne näsa. Åkte in på sjukan idag,röntgade och konstaterade ett knäckt näsben.
Aj Aj.
Jag lider med dig,man kan ju varken andas genom näsan eller prata ordentligt.:mad:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

nej,inte du OCKSÅ?! :o :cool:

vad är det som händer med oss? :rofl: :rofl:

haha,ska vi starta klubb,vi med snea näsor? :idea:

menvad gjorde dom åt din näsa då? jag har inte vågat åka in än.. :crazy: utifall dom ska bända tillbaka den eller nått..


men nu när svullnaden och det mesta blåa har gått ner så ser den inte så där jätte jättesne som den var från början,utan nu är den bara liiiite..

får se till att han nockar mig från andra sidan nästa gång så att den blir rak igen! :rofl:
 
Sv: han bröt mitt näsben!

Ha ha, Ja inte kan vi vara med i näsflöjtsorkestern direkt. haha.
Min blev sne av svullnaden men den hade spruckit lodrät hela vägen ner till brosket. Så jag är teipad i halva nyllet. Ha ha.:D

Jag börjar iaf kunna andas normalt igen. Det är 3e gången min näsa åker på stryk. Jag bröt den rätt av en gång,2a gången knäckte jag den och nu har den spruckit. hhihi.
Det är väl inte speciellt kul kanske,men lite komiskt att både du o jag blev tacklade av våra hårdhuvade hundar nästan samtidigt.:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp