Han äter inte groov???

A

anna_bpj

Hej!
Jag har en ardenner hingst på 1,5år. När jag köpte honom ca. 1år sedan så köpte jag en säck med krafft groov som han skulle äta. Men han har fullkomligt ratat detta foder. Krafft Grund (som han får istället) går alldeles utmärkt. Varför är det så? :confused: Groov är ju till för föl och unghästar.

Hälsningar Anna

Sv: Han äter inte groov???

grooven är lite saltare än grunden.. kanske är det?

Mhm... Konstigt min gammla häst (21;) ) är lika dan som din häst. Älskar Grund hatar Grov, lustigt trodde min var den enda...

Har du räknat på foderstaten? Han kanske inte behöver något kraftfoder, eller så kanske du kan ge en mindre mängd Krafft Protein eller luzern. Man bör alltid sträva efter att ge en unghäst så mycket grovfoder som möjligt, dvs fri tillgång, och bara lite kraftfoder för att stabilisera det hela. Lycka till!

Våra hästar äter lika gärna Groov som Grund och Protein, Energi, whatever :p
Men så är de inte kräsna heller.
Det absolut enda min häst inte äter är vitlök :p
Den andra hästen käkar både vitlök och ren ingefära..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 522
Senast: niardasp
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 207
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 699
Senast: Dornes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar