Han åt upp plastpåsen

Maléne

Trådstartare
som sagt hästen åt upp plastpåsen som moroten lågg i :eek:
Någon som varit med om detta hur farligt är det ska ringa vet nu men tänkte bara se om någon mer varit med om detta?

Sv: Han åt upp plastpåsen

Pratade med vet. nu och han sa att det inte ska vara någon fara, det har hänt innan att hästar ätit upp påsar men det har då inte hänt någonting, hoppas det blir så i Gustafs fall också :bump: bara att hålla koll på lillkillen.

Hihi de är inte riktigt kloka :D
Jag har varit med om att en häst snodde åt sig en mcDonalds-äppelpaj, med kartong och allt, och glufsat i sig allt innan någon hann reagera :eek:
Men det gick bra så jag hoppas och tror att det gå bra för din kille också :)

men äppelpajen är jääääteeeeegod om man är häst vet du väl!!!!!

*fölisen gillade den jättemkt :)*

Det är nog ingen fara.
Har ibland sett föl som ätit i sig plastband och balsnören, då har det hängt ut där bak efter ett tag....
En gång när jag var 5-6 år matade jag min morfars gamla kallblod med socker som jag hade i en glasburk. Jag var lite rädd för att hålla sockerbiten i handen då han var gammal och tänderna var långa och stog ut...:angel: Så där som de gör på gamla hästar. Så jag lade sockerbten i locket och han åt upp både socker och lock..
Hemska tanke så rädd jag blev men det gick bra och han levde i många år efter det.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 055
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka