Blueberry
Trådstartare
Ivan skäller, utan någon särskild anledning. Det är alltid vid den här tiden på dygnet, på kvällen. Det spelar ingen roll om jag säger ifrån eller ignorerar eller blir arg, det spelar ingen roll om han har varit ute och gått, om han har tränat, om han sovit, om han har ätit - han går ut i hallen eller köket och står där och skäller. Han är inte fokuserad på något särskilt, han bara skäller på måfå, medan jag anstränger mig för att inte bli komplett GALEN.
Det har varit såhär väldigt, väldigt länge.
Min teori är att det här är en överslagshandling.
Han är antagligen trött, och det är ju snart dags att gå och lägga sig. Oftast kan jag liksom natta honom (hämta honom eller ropa på honom och lägga honom hos mig i soffan, men han går inte och lägger sig på eget initiativ) och då blir det lugnt - men jag orkar snart inte med den här eviga, högljudda rutinen längre.
Tankar? Input? Tips?
Det har varit såhär väldigt, väldigt länge.
Min teori är att det här är en överslagshandling.
Han är antagligen trött, och det är ju snart dags att gå och lägga sig. Oftast kan jag liksom natta honom (hämta honom eller ropa på honom och lägga honom hos mig i soffan, men han går inte och lägger sig på eget initiativ) och då blir det lugnt - men jag orkar snart inte med den här eviga, högljudda rutinen längre.
Tankar? Input? Tips?