Hämta ut pengar på Arlanda

falukorw

Trådstartare
Jag ska ganska snart ut och resa och behöver ha med mig 1000€ i kontanter. Kan jag hämta ut så mycket på en gång på Arlanda? I bankomat? Eller på växlingskontor? Finns det någon gräns hur mycket man får hämta ut på en och samma dag? Har olika konton så skulle kunna ta säg 500 från ena och 500 från andra om det skulle vara lättare. Dock är båda kontona i samma bank.

Maxgränsen på de flesta bankomater är 5000 kr per uttag. Använd samma kort två gånger eller olika kort så är det inga problem. Alla automater på Arlanda lämnar ut euro. Det är dyrare att gå till växlingskontor.

Brukar ta ut euro innan säkerhetskontrollen i terminal 5 men glömde bort förra gången och innanför den fanns det då inga bankomater som lämnade ut euro.

Brukar ta ut euro innan säkerhetskontrollen i terminal 5 men glömde bort förra gången och innanför den fanns det då inga bankomater som lämnade ut euro.

Står på arlandas hemsida att alla automater lämnar ut euro. Finns ju en bankomat bredvid Forex efter säkerhetskontroller terminal 5 vad jag vet men endast tagit ut kronor där.

Jag har alldeles för mig att jag tagit ut euro innanför säkerhetskontrollen men kan ju komma ihåg fel. Lika bra att göra det utanför för säkerhets skull!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 974
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar