A
always_TsT
ååå längtar.. På Lörda ska jag åka och hämta två Dvärgvädurs Löwen antingen blir det två ungar, eller en unge och en mamma=) Ska lägga in bilder på dem när jag hämtat dem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis! Du vet att du inte bör ha dem ihop även om de är mor o dotter eller kullsyskon. Speciellt inte om du ska ställa ut dem.
Risken är alldeles för stor att de blir osams när du inte är hemma för att jag skulle våga ha dem ihop. Burarna brevid varandra och möjligen ihop under uppsikt i en rasthage el fria inomhus skulle jag kunna tänka mig. Men vi har så olika erfarenheter.Jag tror de där är så himla individuellt, om kaninerna funkar ihop eller inte.
Hästar är ju flockdjur, men alla kommer ju inte överens för det. Och märker man att det inte fungerar måste man ju skilja på djuren, oavsett art.
Du menar Lejonhuvad Dvv Löwen heter det i Tyskland, inte i Sverige.
Grattis! Du vet att du inte bör ha dem ihop även om de är mor o dotter eller kullsyskon. Speciellt inte om du ska ställa ut dem.
Lycka till med dina kaniner.
Har man utställningskaniner ihop så kan de orsaka vita hår på varandra. Har man någonsin sett kaniner som blivit bitna i könsdelarna så undviker man att ha dem i hop.
Vår angora hona har gått med sin mamma och blivit rej'ält biten där. Tveksamt om hon kan paras. Den som är lägst i rang brukar inte få ett så roligt liv alla gånger. Kaniner är inga flockdjur. Varför påtvinga dem ett sällskap i en liten bur?
Vi har djur som inte avlas på, i en stor rastgård. Där har de möjlighet att komma undan om de vill. Egna hus och flera matskålar.
Jo det heter Dvärgvädurs Löwen, resen finns i sverige och är godkänd...Och man kan ha 2 ungar ihop, det går jätte bra. har haft det flera gånger..
Rasen heter Dvärgvädur lejonhuvad enl Nordisk standard. Löwen heter det i Tyskland. Jag vet att den är godkänd i Sverige
Även om det kan gå bra att ha 2 ungar i samma bur så är det inte att rekommendera om man i framtiden vill ställa el använda dem till avel då de kan orsaka varandra div skador.
Grattis till dina kaniner som får en hel lada att bo i Där går det säkert bra att ha kaninerna lösa i hop. Värre med dem som sätter sina kaniner tillsammans i små burar. I ladan kommer de ifrån varandran om de vill.