Hamsterhjul!!!!!!!!VANSINNIG!!!!!!!!!!

B

blissare

Tja..då var det ett hjul till som har vandrat till soptunnan!!:devil:
Dottern har 2 hamstrar-mor och dotter.
Dom bor i var sin bur bredvid varandra,är ute varje dag och har det trevligt,antingen springer dom lösa i badrummet när dottern badar el duschar eller så får de springa i en sån där boll...mkt kel och kärlek,ombytte i buren med nya grejer o så där..alltså vad jag kan tycka ett bra hamsterliv:smirk: men till bekymmret,hamsterdottern "Sally" älskar att springa i sitt hjul-inte hysteriskt men hon tycker om det,men dom går ju ALLTID sönder!!! Vi köper dessa plast hjul,dom som har "hel-spring-yta"..oftast färgade i blått el grönt,det är alltid fästet som går sönder-ingenting annat-går det att köpa reservdelar till dessa eller? Vad har ni andra för hjul till era? Tycker inte om dom med typ "galler-spring-yta"

Sv: Hamsterhjul!!!!!!!!VANSINNIG!!!!!!!!!!

Det finns såna med gallerspringyta men som har nån slags röd tygremsa man drar mellan spjälorna så de får hel springyta ändå, kanske kan vara något?

Annars kan du ju alltid skippa hjulen helt, det är inte nödvändigt med hjul. Gör mer skada än nytta.
Eller så kan du ha hjul till de som en liten extragrej som de kan ha när de är lösa eller så.

Själv har jag inga hjul till mina hamstrar. Ibland får de ha ett hjul när de springer löst (gallerhjul med silvertejp på springytan), det är allt. Finns andra sätt att aktivera hamstrar som är både bättre och mer naturligt.

Det finns plasthjul "på fot" också och de brukar hålla bra, enligt min erfarenhet. Tänk dock på att hjulet måste vara minst 18-20 centimeter i diameter (till guldhamster).

Japp!! storleken har vi koll på!!:)men finns det verkligen så stora hjul med fot?har bara sett de man fäster i burväggen som alltid går sönder-just i väggfästet!!!!

Det finns ja... Dels finns det Nobbyhjul, där man kan antingen fästa det i gallret eller så sätter man fast en ställning.
Annars finns även sånahär blågula hjul, de har jag hört mycket bra om. Även Wodent Wheel ska vara väldigt bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka