Hamsterbebisar + bacon = kärlek!!

Poxz

Trådstartare
Vi lyckades ju göra bort oss lite när hamsterhonan skulle ha bebisarna och lät hennes trähus vara kvar så hon födde dem naturligtvis där inne. Det är som tur är ett stort hus och hon har varit jätteduktig och tagit väl hand om dem och burit in mat, men inte låtit dem komma ut så mycket... De öppnade ögonen inatt och nu är de väääldigt sugna på att komma ut och ta sig en titt på "stora världen"! :D Hon gräver igen omsorgsfullt, men idag....

Hon har kunnat lämna huset utan att totalt gräva igen öppningen eftersom ungarna inte riktigt vågat gå ut när de inte såg något och hon slarvade idag med - vilket misstag!

Jag såg att de var ut och sneglade lite i öppningen på huset och försökte locka ut dem, men de ville som vanligt inte. Sedan ställde jag mig och stekte bacon och då bröt kaoset ut! 5 av 6 ungar joggade, vilt sniffande den goda doften, ut ur huset och började rejsa runt i buren! :rofl: Mamma hamster försökte förtvivlat fånga bebisarna och proppa in dem i huset igen, men hon hann inte mer än pressa in en liten innan den var ute igen! Vilken cirkus...

Nu ligger de och sover alldeles utslagna därinne, sötisarna! :love: Mamma ser också lite trött ut.

Och så lite frågor:
Vad är bra att börja mata de små med? De äter ju uppenbarligen samma mat som mamma, men finns det nåt extra bra som är mums för hamsterungar och lättätet? Mamman verkar ju vara bra på att dela med sig, så de är antagligen vana vid färskmat då hon har fått det hela tiden...

Sv: Hamsterbebisar + bacon = kärlek!!

vi gav alltid våra bebisar välling med lite havregryn i (finns ju att köpa färdig välling i små tetrapack á 2dl) och kokta makaroner. Det var smaskens tyckte dom :)
Blåbärssoppa var också en hit!
Åh, så fick man små små söta lilarosa fotavtryck på gungbrädan i trä :D Hihi!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar