hamster med tumör. avliva?

millan10

Trådstartare
Min hamster har en tumör bakom vänster framben. Han är precis som han alltid har varit. Han är inte tröttare eller något sånt. Han äter, dricker och springer i hjulet som han alltid gjort och kommer fram till en när man öppnar buren. Lider han? Ska man avliva han eller låta han självdö? Tumören är större än en ärta, men han kan ändå gå. Han är två år.

Sv: hamster med tumör. avliva?

Om hamstern är helt obesvärad av tumören lider han (troligtvis) inte. Håll koll på tumören, och börjar den orsaka besvär får du överväga en avlivning.

Jag skulle låta det vara tills vidare men ha väldigt noga koll och vara beredd på att avliva så fort hamstern börjar må dåligt av tumören.

har tänkt och bestämt mig för att avliva han. han har svårare att gå och jag tror att han tycker det är jobbigt med tumören. bestämt veterinärtid så imon ska han avlivas. usch, känns inte kul. :(

De är ofta godartade tumörer men de växer konstant. Fick sådan på en av mins hamstrar på bakre delen och tog bort den. Stor som en vindruva och växte fort. Han fick senare nya tumörer så han avlivades vid 2 års ålder.
Han var aldrig sjuk av dem annars.
Hade samma på råtta men hon hade så den gick in i magen. Hon fick leva tills jag såg att hon fick problem (de växer ju konstant) och tog då bort henne.
Så man kan ta bort knölen men ofta kommer de fler efter ett tag på andra ställen och ibland inne i kroppen och det tar snabbt upp plats och trycker på organ då. Bättre att plocka bort djuret när man vet att där upppstår tumörer än att chansa att något sådant händer.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 322
Senast: Milosari
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 332
Senast: Motacilla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama