hammarlack

C

chatima

Är det någon som har erfaenhet av att använda hammarlack till boxgallren?

Sv: hammarlack

jag har hammar lack och det är lite sisådär, man ska kunna måla direkt på rost och det var det jag gjorde i mitt stall (efter några timmar av slipning av gallren). men nu så är färgen väldigt tråkig och har rostat, bara ett år efter så var den ful.

dock så målade jag detta med pensel, gallret för fönsterna blev sprut målade och de är mycket finare, dock även med rost på.

ska måla om allt till grått/ silver färg istället och hoppas det blir bättre med flera lager.

Ja alltså har man rost på så måste man först borsta ordentligt med stålborste för att få loss allt lös. Därefter gå på med slippapper eller smärjel och sedan målar man. Det håller om underarbetet är ordentligt gjort, då sitter färgen så man får spränga bort den sedan.

Använd roterande stålborste till borrmaskin eller vinkelslip och borsta bort allt som sitter löst innan du målar.

Då funkar det bra.

Fuskar du med förarbetet så lossar rotflagorna som färgen sitter på...

Ps. glöm inte skyddsglasögon.

jag använde sandpapper och slipade ner till att själva metallen syntes, torkade av allt löst rost damm efteråt med fuktig trasa och målade sen. ändå så kommer det fram rost där hästarna dregglat och på hörn. färgen har till och med ramlat av från stolpar där hästarna kliat sig, och där var det ren metall som målades och det är ca 3 lager färg där.

Liknande trådar

Anläggning Funderar på vad man kan så i delar av hagar där det idag växer massa ogräs. Funderar även på vilken blandning till olika hagar som...
Svar
0
· Visningar
268
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trots att krav på registrering av hästar och anläggningar infördes för flera år sedan saknas tiotusentals anläggningar i...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skånska Travsällskapet planerar sedan en tid att uppföra en ny anläggning i Jägersro, anpassad för hästsport, spel och företagsevents...
Svar
0
· Visningar
60
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Både Laholms ryttarförening och Göteborgs fältrittklubb meddelade tidigare i veckan att de stängde sina anläggningar på grund av...
Svar
0
· Visningar
219
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023