Hambletonian Eliminations

Corminta

Trådstartare
Nagon som tittar?

Elimination nr 1:
Atomic Hall vann pa 1.54 over Celebrity Secret - mycket tight race! (Enligt mig urusel styrning fran Tetrik) Tror Velocity Hall vart trea.

Oaks Elimination nr 1:
Lantern Kronor vann for Takter. Snygg kuse det dar! Soarse kom tvaa ocksa efter ett trevligt lopp.

Oaks Elimination nr 2:
Tror Stage Show vann men ar tyvarr inte helt saker. Var mer upptagen for att fa se om Snowwhite skulle kunna ta sig in i bilden for en plats i consolation efter en ful galopp. Hon sag inte ut som sig sjalv overhuvudtaget. Kom knappt ur gaten och svischade fruktansvart pa svansen nar hon fick sitta i fjarde halet ett slag.
Laskigt med hastar - hon skulle ju kla pojkarna i hambot och nu far hon inte ens vara med i the Oaks!!

Sv: Hambletonian Eliminations

Uppdatering

Hambo Elim nr 2:
Deweychetumnhowe vann vantat pa 1.52,3. Sag lite sliten ut nar han holls i halet men alldeles fantastisk pa upploppet nar han vann overlagset over Jonas Czernysons Pine After Pine och Big Apple Deli. Kul kuriosa om trean ar att detta ar den enda hast i tranarens stall (sist vi horde fran honom iaf)

Oaks Elim nr 3:
Smedshammers Creamy Mimi vann pa 1.55,1 over Jonas No Pain No Gain och Harald Lundes Prada Hall.

Mycket skandinavier i Hambot vill jag pasta!

Lagger in en lank med kvallens starter fran The Big M. Ska forsoka mig pa resultaten nar de kommer upp senare.
http://www.thebigm.com/entries.asp?racedt=7/26/2008&racetype=Live%20Race

Nu antligen har jag haft tid att sitta ner en sekund och avsluta hambo elirapporten.

Den tredje och sista uttagningen vanns av Crazed i god stil. Jag maste saga att jag ar glad att han "poppat" upp och borjat visa lite hastigheter. Skulle vi mojligtvis faktiskt kunna fa ett LOPP i hambot och inte enbart en Time Trial for Dewey?? Crazed skulle faktiskt kunna gora hambot intressant iar ocksa.

Har kommer resultatet fran lordagens lopp:http://www.thebigm.com/results.asp?racedt=7/26/2008

Vantar nu bara pa att startordningen infor finalerna kommer upp.

Sa vad tror ni sa langt?
Kommer Dewey vinna stort?
Galopperar han bort sig?
Dor han pa upploppet och later 99/1 chansen vinna kalaset?

Nu ar startlistorna for hambot och the oaks uppe.
Lankar har till artiklarna pa Standarbred Canada.
hambot:http://www.standardbredcanada.ca/news/iss0708/hambopostdraw0729.html

startordning
1 - Deweycheatumnhowe - R. Schnittker
2 - Crazed - T. Tetrick
3 - Atomic Hall - E. Goodell
4 - Kajan Kooker - M. Lachance
5 - Pine After Pine - R. Pierce
6 - Big Apple Deli - J. Campbell
7 - Velocity Hall - D. Miller
8 - Clerk Magistrate - T. Ritchie
9 - Celebrity Secret - B. Sears
10 - Make It Happen - D. Dube

the oaks:http://www.standardbredcanada.ca/news/iss0708/hambooaksdraw0729.html

startordning
1 - Creamy Mimi - A. Miller - 4-1
2 - Stage Show - Jo. Campbell - 5-1
3 - Lantern Kronos - B. Sears - 8-5
4 - Saorse - L. Baudron - 10-1
5 - Two Nts With Her - J. Jamieson
6 - Prada Hall - T. Ritchie
7 - Celebrity Tribute - M. Lachance - 20-1
8 - No Pain No Gain - D. Miller - 8-1
9 - One Tough Lass - Tim Tetrick - 10-1
10 - Diana Hall - R. Pierce - 15-1

Dra igang spekulationerna nu - jag vet att ni har asikter!

och Deweycheatumnhowe vann ju iaf hyfsat enkelt Hambletonian Finalen. Lantern Kronos kom tvåa i Oaks! :banana::banana::bump::bump:

Jovisst vann han men Schnittker fick minsann karva baken pa honom ratt bra!
Crazed kom vantat tvaa - vann tom med pa Dewey pa slutet dar.
Make It Happen trea (Stor helg for Schnittker det har)
Alskade lilla Secret kom fyra - han rejsade bra! Helt enkelt inte samma kaliber som de andra gossarna (an??).

Finalen gick pa 1.52 flat. En hyfsad tid for tre ars travarna.

Creamy Mimi vann oaks och som noterat kom Lantern Kronos tva.

Maste nog saga att Hagmanns Two Nts with Her var imponerande - parkerad forsta halvan pa attonde platsen och kom hem i 27,4 - fina grejor det!

Har kommer lanken for resultaten:http://www.thebigm.com/results.asp

Ps. Nagon som noterade att Muscle Hill tied Donatos tva ars rekord igar. Den blir nagot att halla utkik efter i framtiden!

Jovisst vann han men Schnittker fick minsann karva baken pa honom ratt bra!
Crazed kom vantat tvaa - vann tom med pa Dewey pa slutet dar.
Make It Happen trea (Stor helg for Schnittker det har)
Alskade lilla Secret kom fyra - han rejsade bra! Helt enkelt inte samma kaliber som de andra gossarna (an??).

Finalen gick pa 1.52 flat. En hyfsad tid for tre ars travarna.

ja, det fick han men Dewey vann. fast ett tag såg det ut som om Crazed skulle gå om!

Deweychetumnhowe- tänk jag får ingen "wow-liksom"känsla alls av den hästen!
Och vilken ful drivning kusken kom med.

Deweychetumnhowe- tänk jag får ingen "wow-liksom"känsla alls av den hästen!
Och vilken ful drivning kusken kom med.

Många fula drivningar tyckte jag man såg...
Vad säger det amerikanska regelverket om drivning ?!
Någon som vet ?

De karvar pa ganska bra men du far ju boter och i vissa fall avstangning.

Vet flertalet kuskar som kommer in i paddocken efter lopp och garvar glatt att "ja den korningen kostade mig 500" da onskar man att de var hardare.

Pa sista tiden har de delat ut en hel hog avstangningar da kuskarna slagit hastarna blodiga efter malgang! Och i flera fall da hasten vunnit (Mr van der V - jag ser dig..)

Många fula drivningar tyckte jag man såg...
Vad säger det amerikanska regelverket om drivning ?!
Någon som vet ?

Jag tror att en amerikansk kusk måste driva sin häst på ett visst sätt, för att inte få böter.

Men så hård/ful tyckte jag inte att drivning på Dewey var.

Jag missade hela alltihopa så klart! (Det ÄR roligt att flytta. Det ÄR roligt att flytta... :crazy:)
Men tack gode gud för youtube! :bump:

Är det bara jag som gillar Dewey?
För att inte tala om Lantern Kronos! :love:

Nog gillar jag Dewey allt men jag ar ju partisk iar (Secret, secret, Secret)
Lantern Kronos ar en fruktansvart fin marr och jag ar glad att vi inte gick till final nar vi skulle mott henne i Canada (tog hem forsta platsen i consolation istallet)

Jag tycker nog att drivningen pa Dewey var ful men a andra sidan - hade han INTE drivit och forlorat mot Crazed, kan enbart tanka mig vilket ramaskri det skulle blivit!

Som jag sa - drivningen pa Dewey var ful, tycker inte han vann nagot forutom forakt av att sla skiten ur en sa fin hast.
Men hade han inte gjort det hade det sakerligen hetat att han feg kort. (Prsonligen hade jag sett en tapp och thats it men tyvarr ser verkligheten inte ut pa det viset.)

Drivningen på Dewey var för jävlig!
Men jag tror att många chockades/förvånades över Ray Schnittker då han brukar vara lite "Örjan Kihlström" i sulkyn. Han blev nog helt enkelt lite exalterad när han insåg att han var på väg att vinna Hambot.

När det gäller drivningarna rent allmänt så har det startats en "kampanj" för att snygga till dessa. "Upproret" har startats av de ledande kuskarna på Pompano Park, och man försöker att sprida budskapet norröver för att på sikt få till en bättre körkultur i landet. Lovvärt initiativ.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka