Halvskodda islandsridbyxor och trevlig höst/vårjacka till vettigt pris?

TinyWiny

Trådstartare
Jag behöver uppdatera min garderob men jag hittar inget vettigt. Alla islandsridbyxor jag hittar är helskodda, svindyra, stora i midjan och har knepiga sträva och obekväma material och massor med pryttel på. Jag vill inte heller ha silikonskoning utan den gamla hederliga fejkmockan.

Med jackor har jag problemet att jag är så bred över axlarna och de som fungera över axlarna blir jättestora i övrigt. Efter tips på jackor i vintras köpte jag en Mountain Horse Shelburn och den fungerar över axlarna och höfterna även om den är väl stor i midjan. Jag har nästan samma mått över axlarna som över höfterna och jag har förstått att det kanske inte är det vanligaste.

Tacksam för tips!

Sonnenreiter har några, dyra men sköna. Catago har också (Keflavik?).

Tack! Det är de jag har hittat men dels tycker jag att 1000 kr är dyrt och dels materialet? Kan det ens vara skönt att ha på sig ett par byxor i mestadels nylon? Hur bra andas och värmer det? Jag provade hööks Paulina som är i mestadels polyamid och tyckte att materialet var vidrigt :crazy: De var dessutom förstora i midjan.

Vet du hur Keflavik är i midjan annars? Jag hittar inga måttabeller.

Tack! Det är de jag har hittat men dels tycker jag att 1000 kr är dyrt och dels materialet? Kan det ens vara skönt att ha på sig ett par byxor i mestadels nylon? Hur bra andas och värmer det? Jag provade hööks Paulina som är i mestadels polyamid och tyckte att materialet var vidrigt :crazy: De var dessutom förstora i midjan.

Vet du hur Keflavik är i midjan annars? Jag hittar inga måttabeller.
Jag tror att de är åt det smalare hållet. Nej, jag gillade dem inte, jag vill ha ridbyxor som har hög andel bomull i sig annars får jag eksem... Har fått erkänna mig besegrad och Sonnenreiter new cotton är de enda som funkar, dyra men använda nästan varje dag i 3 år nu . :love:

Jag tror att de är åt det smalare hållet. Nej, jag gillade dem inte, jag vill ha ridbyxor som har hög andel bomull i sig annars får jag eksem... Har fått erkänna mig besegrad och Sonnenreiter new cotton är de enda som funkar, dyra men använda nästan varje dag i 3 år nu . :love:

Nej min känsla gick till de vidriga gabardinbyxorna :crazy: Iskalla eller blötvarma :crazy:

Hm, då är det alltså spara ett tag till som gäller. Tack så mycket! Finns Sonnenreiter new cotton bara som helskodda? Jag hittar inga halvskodda men jag kanske letar dåligt?

Nej min känsla gick till de vidriga gabardinbyxorna :crazy: Iskalla eller blötvarma :crazy:

Hm, då är det alltså spara ett tag till som gäller. Tack så mycket! Finns Sonnenreiter new cotton bara som helskodda? Jag hittar inga halvskodda men jag kanske letar dåligt?
Så kan det nog kanske vara, längesen jag tittade. Kolla även den tyska hemsidan, kanske finns andra varianter där?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka